Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنور الهدى, خيا ط-
dc.date.accessioned2023-11-12T08:54:57Z-
dc.date.available2023-11-12T08:54:57Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات عربيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3209-
dc.descriptionتهدف هذه الد را سة إلى تطبيق أحد مفاهيم الدرس التداولي ألا وهو الاستلزا م الحواري على واحد من النصوص ذات السمّة الحوارية، وهي مسرحية التاعس والناعس ل "عز الدين جلاوجي"، من خلال المبدأ الذي وضعه "جرا يس" وهو مبدأ التعاون الذي فيه أربع مبادئ. إضافة إلى خرق هذه القواعد الأربعة.en_US
dc.description.abstractThis study amis to apply of the concapts of the pragmatic lesson, which is the dialogical imperative, on one of the texts with a dialogic character, It is the play of the unhappy and the sleepy by "Azzedin Jalawji", through the principle set by "Grace", which is the principle of cooperation that has four princuples. In addition to breaking these four rules.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectrhetoric, Deliberative, Dialogue requierement, the unhappy and the sleepyen_US
dc.subjectالبلاغة، التداولية، الاستلزا م الحواري، التاعس والناعسen_US
dc.titleبلاغة الاستلزا م الحواري في مسرحية التاعس والناعسen_US
dc.title.alternativeل عز الدين جلاوجي د را سة بالتداولية التحاوريةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.