Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3182
Title: معالم نظرية الجرس الموسيقي في الد رس البلاغي كتاب عروس الأفراح في ''شرح تلخيص المفتاح'' لبهاء الدين السبكي
Authors: خولة , فلواط , عزيز مريم
Keywords: eloquence, exquisite science, sorrow sex, musical bell.
البلاغة، علم البديع، الجناس السجع، الجرس الموسيقي
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: This research addresses a topic marked "Features of Musical Bell Theory in the Rhetorical Lesson in the Book of AAROUSSE EL AFRAH LI SSEBKI", which attempts to establish the rhetorical parameters and foundations in the science of meaning, statement and creativity, as well as the features of the theory.Arabic rhetoric relies on subjects (meaning science, statement, prophet) and these subjects individually contain other subjects that differ according to the difference of ancient rhetoric scientists who contributed to the division of each science in its divisions.
Description: يتناول هذا البحث موضوعا موسوما ب معالم نظرية الجرس الموسيقي في الدرس البلاغي في كتاب عروس الافرا ح للسبكي هذا الموضوع الذي يحاول أن يثبت المعالم والأسس البلاغية في علم البديع، وكذا معالم النظرية، وقد ركزت هذه الد راسة على علم البديع وموضوعاته ) الجناس والسجع الذي يقع فيه الجرس الموسيقي. وقد اعتمدت البلاغة العربية على موضوعات )علم المعاني، البيان، البديع( وهذه الموضوعات كل واحدة على حدة تحوي على موضوعات خرى تختلف د راستها فيما بينها بحسب اختلاف علماء البلاغة القدماء الذين أسهموا في تقسيم كل علم بتقسيماته
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3182
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.