Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3178
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنسرين , بوالطوط , سعداوي ملاك-
dc.date.accessioned2023-11-06T10:17:49Z-
dc.date.available2023-11-06T10:17:49Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3178-
dc.descriptionهدفت هذه الد را سة إلى التعرف على تلاميذ متلازمة داون وطبيعة التعامل معهم نفسيا وبيداغوجيا وكذلك معرفة أهم الصعوبات التي تواجههم أثناء الكتابة، معتمدين في ذلك على أسلوب د راسة حالة ،شملت د راستنا عينة متكونة من ست حالات تترا وح أعمارهم بين 12 و 16 سنة من فئة متلازمة داون المتمدرسة، مصحوبة بتخلف عقلي بسيط أو متوسط، حيث اعتمدنا في هذه الد را سة على اختبار تدريبي خاص بالكتابة تم من خلاله تحديد أهم الصعوبات وأسبابها مع اقتراح طرق علاج تتناسب مع كل حالةen_US
dc.description.abstractThis study aimed at identifying Down syndrome students and the nature of dealing with them psychologically and pedagogically, as well as knowing the most important difficulties they face while writing، relying on the method of a case study. Accompanied by mild or moderate mental retardation. In this study, we relied on a writing training test through which the most important difficulties and their causes were identified, along with proposing treatment methods appropriate to each case.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleطرق معالجة صعوبة الكتابة لدى تلاميذ متلازمة داونen_US
dc.title.alternativeدراسة تقويمية بمركز ذوي الإحتياجات الخاصة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.