Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3173
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorشيراز , بوالروايح , أمزل لبنى-
dc.date.accessioned2023-11-06T09:33:35Z-
dc.date.available2023-11-06T09:33:35Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3173-
dc.descriptionتؤدي الذاكرة دو را هاما في اتزا ن مختلف السلوكات الانسانية، فهي النشاط العقلي الذي يتم من خلاله استقبال المعلومات وتخزينها واسترجاعها عند الحاجة إليها، وقد خصصنا هذا البحث للحديث عن نوعين من أنواع الذاكرة السمعية – والبصرية لما لهما من أهمية في خلق ديمومة وفعالية التعلم في المشوار الد راسي - للمتعلم ، من خلال تنشيطهما. وقاربت الد را سة ميدانيا كيفيات تعزيزهما بالوسائل المتاحة والتداريب المبرمجة لنتحقق من مدى استهدافهما في الطور التحضيري.en_US
dc.description.abstractMemory plays an important role in the balance of various human behaviors,it is the mental activity through which information is recived, stored and retrieved when nedded. We have devoted this reserarch to talking about two types of memory –auditory and visual- because their activation is important in creating the ermanence of learning effectiveness in the learners academic career. The study compared in the field how to strengthen them with the available means and programmed training to verify the extent of their targeting in the preparatory phase.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleتنشيط الذاكرتين السمعية والبصرية لدى تلاميذ الأقسام التحضيريةen_US
dc.title.alternativeمقاربة في الوسائل والتداريبen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.