Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3172
Title: تعليمية اللغة الإنجليزية في الطور الابتدائي
Authors: إخلاص , مريزق , لعمارة وفاء
Keywords: English language . primary stage . education and learning
اللغة الإنجليزية ،المرحلة الابتدائية ،التعليم والتعلم
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: This research paper tacked the issue of teaching English in Algerian elementary education after including it for the first time in algerian among the subject matters to be dealt with in primary school particulary for third grade learners since it was taught starting from middle school .this study hence highlighted the way of teaching this language in addition.to how is it acquired by students .divided into two parts this a theoretical as pect which was devoted to teaching English for non.native speakers .the major theories strategies materials and media necessary in fulfilling the required educational purposes the practical part .however sheds lifht on a thorough description to the field study that was applied over two primary schools .an analysis to the curriculum in ddition to two interviews .The findings revealed that primary students face some difficulty in understanding as well as comprehending this subject matter ..Therefor. To overcomthese obstacles some solutions were suggested in order to facilitate the teaching.learning process.
Description: تناولت هذه الد را سة إشكالية تعليمية اللغة الإنجليزية في الطور الابتدائي، "بعدما تم إد راجها في المرحلة الأساسية )الابتدائية(، لأول مرة بالجزائر في الصف الثالث من التعليم الابتدائي، في حين أنها كانت تدرس في السنة الأولى متوسط، لذا فقد تم التعرف على كيفية تعليم هذه اللغة وكيفية تعليمها واكتسابها من طرف التلاميذ. وقد قسم البحث إلى قسمين: جانب نظري ؛ لتعليم اللغة لغير الناطقين بها، وأبرز النظريات والطرا ئق والوسائل التعليمية الخاصة بها لتحقيق الأهداف التربوية، أما في شقها التطبيقي فقد تناولت وصف الد را سة الميدانية المبرمجة على ابتدائيتين، وتحليل المنهاج وكذا المقابلتين، إذ تبين من الدراسة أن تلاميذ الابتدائي يواجهون نوعا من الصعوبة في عملية الفهم والاستيعاب، لذا اقترحت الحلول المناسبة لهذه العرا قيل وللحد من الصعوبات وتسهيل العملية التعليمية
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3172
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعليمية اللغة الإنجليزية في الطور الابتدائي.pdf5,37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.