Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3171
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمريم , بوقطة , قنوش إيمان-
dc.date.accessioned2023-11-06T09:08:49Z-
dc.date.available2023-11-06T09:08:49Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3171-
dc.descriptionالتّعليم عمليّة تعكس خطّة يتم إجرا ؤها من قبل المعلّم مسبقا، لذلك فهذه الدّ را سة تهدف إلى التّعرّف على الأثر الذي تتركه تعليم مادّة مها را ت الاتصال لأداء الأستاذ، كما تهدف إلى معرفة مختلف مها را ت الاتّصال وطرا ئق تعليمها، ومختلف الوسائل المستعملة في تقديمها، فجاء موضوع الدّ راسة موسوما ب: "تعليم مادة مها را ت الاتصال في قسم اللّغة والأدب العربي وأثرها على الأداء البيداغوجي للأستاذ"، إذ تمثّل هذه المادّة عنصرا مهما في هذا القسم وعلى الطّلبة والأساتذة، باعتبارها مفيدة في الوقت الراهنen_US
dc.description.abstractTeaching is a process that reflects a plan that is conducted by the teacher in advance. Therefore, this study aims to identify the impact of teaching communication skills on the performance of the teacher. It also aims to know the various communication skills and methods of teaching them, and the various means used in their presentation. : « Teaching communication skills in the Department of Language and Arabic Literature and its impact on the pedagogical performance of the professor », as this subject represents an important element in this department and for students and teachers, as it is useful at the present time or in the future and helps both of them to excellence, creativity, good use and employment of information, and the empowerment of people Good communication.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleتعليم مادة مهارات الاتصال في قسم اللغة والأدب العربي وأثرها على الأداء البيداغوجي للأستاذen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.