Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3163
Title: أثر تدريس لغتين أجنبيتين على تلاميذ السنة الثالثة ابتدائي "الانعكاسات والنتائج " مدارس المقاطعة 01 أنموذجا
Authors: ملاك, فروح , كوطة دعاء
Keywords: the theching effect, foreing languages, the third year primary, reflections , results
أثر تدريس لغتين أجنبيتين، تلاميذ، الثالثة ابتدائي، الانعكاسات، النتائج.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: Processed our note dealt with an important educational topic that aroused the interest of the educational system namely the effect of teaching two foreign languages (English’ French)and how they are taught and learned and one of the most important difficulties that the student faces when’ he acquires these two languages and our study was limited to a sample of third year primary student as it is the first starting point and the first pillar in which the student learn the two languages English and French based on our presence in the classes.
Description: عالجت مذكرتنا موضوعا مهما من المواضيع التعليمية التي أثارت اهتمام المنظومة التربوية ألا وهو:" أثر تدريس لغتين أجنبيتين على تلاميذ السنة الثالثة ابتدائي الانعكاسات والنتائج "-مدارس المقاطعة 01 أنموذجا-في الجزائر كون أن اللغة الأجنبية لها دور كبير في المجتمع فارتأينا أن نقوم بهذه الدراسة لمعرفة مدى تأثير تدريس اللغتين الأجنبيتين)الانجليزية و الفرنسية ( وكيف يتم تعليمها وتعلمها ، ومن أهم الصعوبات التي تواجه التلميذ عند اكتسابه لهتين اللغتين ،وقد اقتصرت دراستنا على عينة من تلاميذ السنة الثالثة ابتدائي كونها المنطلق الأول والركيزة الأولى التي يتعلم فيها التلميذ، وتعتبر أيضا أول مرحلة لتعلم اللغتين الانجليزية و الفرنسية،مستندين في ذلك على حضورنا داخل الحصص.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3163
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.