Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3160
Title: الدافعية والموقف التعليمي التعلمي نشاط إنتاج المكتهب
Other Titles: سنة أولى متوسط أنموذجا
Authors: فا تن , دحمان , بولعظام صفاء
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: The study parts turn around the emptus and the teaching learning attitude, written expression activity. From which we seek to reach the first monitor behind learners willing to learn, their attitude from learning and its influence on their participation in class. In addition, it is crucial to know the imputs beyond written production inorden to facilitate communication. Student who is able to translate his ideas and express them without any fear is competent and creative. Hence, realizing the greatest objective from learning is at hand. Moreover, learners get rid of the obstacle between teacher and his learners. This leaves a belanced learning environment with great benefit
Description: تدور محاور الدراسة حول الدافعية والموقف التعليمي التعلمي نشاط إنتاج المكتوب، ونسعى من خلاله إلى الوصول للمحرك الأول وراء التلميذ للقيام بالتعلم وموقفه منه، إضافة إلى الدافع وراء إنتاج المكتوب، وهذا من أجل تسهيل التواصل معه، فالتلميذ القادر على ترجمة أفكاره والتعبير عنها دون خوف أو قلق يكون محل اجتهاد وإبداع. وبالتالي تحقيق الهدف الأسمى من التعليم وإزالة الهاجس بين المعلم وطلابه وكسب الود بينهم، وهذا ما يخلق بيئة تعليمية متوازنة وتحقيق فائدة كبيرة.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3160
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الدافعة و الموقف التعليمي نشاط إنتاج المكتوب.pdf12,94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.