Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3149
Title: استراتيجية بّناء اّلمعنى وّأثرها فّي اّلبناء اّلمعرفيّ واللغوي لّدى مّتعلمي اّلطورّالمتوسط
Other Titles: اّلسنة الثانية مّتوسط أّنموذجا-
Authors: كّحالةّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّّ , إّّّلهام , زينب سايب
Keywords: Teaching strategies, meaning building strategy, cognitive construction, linguistic construction
استرا تيجيات التعليم، استرا تيجية بناء المعنى، البناء المعرفي، البناء اللغوي
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لّسانيات تّطبيقية
Abstract: This research aims to identify the importance of the meaning-building strategy and its impact on building the cognitive and linguistic learning of the intermediate stage learner. To achieve this goal, the research problem was identified with the following main question:The meaning-building strategy and its impact on the cognitive and linguistic structure of intermediate stage learners - the second year average A model –In order to address this problem, we relied on a plan consisting of an introduction as an introduction to the subject of the study, and then followed by two chapters. The first chapter is entitled: The conceptual framework for a study that includes two parts. And the linguistic, and the second part is tagged with the meaning-building strategy, and seven elements are included under it, the most important of which are : the concept of the meaning-building strategy, the auxiliary strategies for it, and its impact on cognitive and linguistic construction.As for the second chapter, it is entitled: The field study of the meaning-building strategy for second-year intermediate learners
Description: يهدف هذا البحث إلى التعرّف على أهمية استرا تيجية بناء المعنى وأثرها في بناء تعلّمات متعلّم الطور المتوسط المعرفية واللغوية ولتحقيق هذا الهدف تمّ تحديد مشكلة البحث بالسؤال الرئيس الاتي: استرا تيجية بناء المعنى وأثرها في البناء المعرفي واللغوي لدى متعلمي الطور المتوسط السنة الثانية متوسط أ نموذجا- - ولمعالجة هذه المشكلة اعتمدنا على خطة مكونة من مقَدّمة كمدخل لموضوع الد را سة، ثم يليها فصلين، الفصل الأول معنون ب: الإطار المفاهيمي لد راسة تتضمن جزئين، الجزء الأول عنوانه استرا تيجية التعليم، واندرج تحته ثمانية عناصر أهمها: مفهوم الاسترا تيجية، ومفهوم استرا تيجية التعليم، ومفهوم البناء المعرفي واللغوي، والجزء الثاني موسوم باسترا تيجية بناء المعنى، واندرج تحته سبعة عناصر أهمها: مفهوم استرا تيجية بناء المعنى، والاستراتيجيات المساعدة لها، وأثرها في البناء المعرفي واللغوي. اما الفصل الثاني معنون ب: الد را سة الميدانية لاسترا تيجية بناء المعنى عند متعلمي السنة الثانية متوسط، الدراسة كان عبارة عن استبيان تضمن مجموعة من الأسئلة مقدّمة لأساتذة اللغة العربية في الطور المتوسط، وتحليل نتائج هذا الإستبيان، وخاتمة تضمنت نتائج هذه
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3149
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.