Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3145
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | نهى , حريزي , مبروكي أمينة | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-05T08:49:23Z | - |
dc.date.available | 2023-11-05T08:49:23Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3145 | - |
dc.description | يتمحورُ موضوع الدّ را سة حول استرا تيجية تعليميّة حديثة تستندُ على التّجربة وتُشرِكُ المتعلّمَ في عمليّة بناء تعلُّماته، فتشجّعه على التّفكير الحرّ والتّحليل للوصول إلى الإجابة. فقد جاء البحث موسوما:" استرا تيجية التعلّم بالاكتشاف وأثرها في اكتساب قواعد النحو السنة - الأولى متوسط أنموذجا ويهدف في شقّه الأول إلى التّعريف بهذا النّمط من التعلّم الذي - وضع لَبِنتَهُ الأولى العالم الأمريكي "جيروم برونر" في نظريته النمو المعرفي ليظهر كاسترا تيجية تدريس قائمة بذاتها تندرج تحتها أنواع تختلف باختلاف دور كل من المتعلّم ومعلّمه في العملية التعلمية القائمة على الاكتشاف. وفي شقّه الثاني يسعى البحث إلى إبر ا ز أثر استرا تيجية الاكتشاف ومدى فعاليتها في تحصيل النّحو، حيث تُساهم بشكلٍ كبير في اكتساب القاعدة النّحوية وارساء أحكامها وتخزينها لوقت طويل في ذهن المتعلّم وتحسين مهارته في الكتابة والقرا ءة. | en_US |
dc.description.abstract | The topic of the study Is a modern educational strategy based on experience and involves the learner in the process of building his learnings, encouraging him to think freely and analyze to reach the answer. The research was tagged « Discovery Learning strategy and its impact on the acquisition of grammar rules for the MS one level as a model ». The first part of the research aims to define this style of learning that ‘Jerom Broner’ set and installed its basics to be considerd as a Learning strategy which consists of different types depending on the rule of the learner and the teacher during the learning process based on discovery. In the second part, The research seeks to highlight the impact of the discovery learning and its effectiveness in the collection of grammar, as it contributes significantly to acquiring the grammatical rule and establishing its provisions and storing it for a long time in the mind of the learner and improving his writing and reading skill. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | Strategy, Discovery Learning, Grammar, Acquiring | en_US |
dc.subject | استرا تيجية، التعلم بالاكتشاف، النحو، اكتساب | en_US |
dc.title | استرا تيجية التعلم بالاكتشاف وأثرها في اكتساب قواعد النحو | en_US |
dc.title.alternative | السنة الأولى من التعليم المتوسط أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
إستراتجية التعلمبلاكتشاف و أثرها في إكتساب قواعد النحو.pdf | 3,72 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.