Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3143
Title: أثر تضافر المهارات اللغوية في تطوير الكفاءة التبليغية لتلاميذ السنة الرابعة متوسط في نشاط التعبير الشفهي
Other Titles: متوسطة خلالفة عبد المجيد الرواشد أ أنموذجا
Authors: ريمة , بن يسعد , خنور شيماء
Keywords: skill, language skills, listening, reading, speaking, writing, oral expression, reporting competence
المهارة، المها را ت اللغوية، الاستماع، القرا ءة، التحدث، الكتابة، التعبير الشفهي، الكفاءة التبليغية.
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: لسانيات تطبيقية
Abstract: The research dealt with the topic "The impact of the combination of language skills in developing the nformative competence of fourth-year middle school students in the activity of oral expression, Khilafah Abdul-Majeed Al-Rawashed as a model." And through our identification of the four types of language skills: listening, reading, speaking and writing, as the educational process seeks to make them concerted. All of them fall within the framework of developing the student's reporting competence, and these four language skills are abilities that allow the individual to produce spoken language for effective communication.
Description: تناول البحث موضوع " أثر تضافر المها را ت اللغوية في تطوير الكفاءة التبليغية لتلاميذ السنة الرا بعة متوسط في نشاط التعبير الشفهي -خلالفة عبد المجيد الرواشد أنموذجا- " ومن خلال تعرفنا على أنواع المها را ت اللغوية الأربعة : الاستماع، القراءة، التحدث والكتابة إذ تسعى العملية التربوية جعلها متضافرة، تصب جميعًا في إطار تنمية الكفاءة التبليغية لدى التلميذ، كما أن هذه المها را ت اللغوية الأربعة هي قد را ت تسمح للفرد بإنتاج لغة منطوقة من أجل التواصل الفعال.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3143
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.