Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأسماء , بولفراخ , جامع رحاب-
dc.date.accessioned2023-11-05T08:30:31Z-
dc.date.available2023-11-05T08:30:31Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationلسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3142-
dc.descriptionجاءت هذه الد را سة الموسومة "أثر الموقف والسلوك اللغويين في تعليم اللغة العربية لتلاميذ السنة الأولى متوسط"، لتقف عند أحد أهم العوامل الرئيسة والحاسمة في تشكيل الدافع لتعلم العربية ألا وهما الموقف والسلوك اللغويان، حيث تمهد د را سة مواقف وسلوكات الأفرا د تجاه لغتهم وحالتها الطريق لمناقشة صيانة اللغة والحفاظ عليها، وكذلك لتبين مدى تأثيرها في تعلم العربية، وهل تساعد المواقف الإيجابية منها في بلوغ الغايات التعليمية المنشودة، ثم عرج الد راسة السلوك اللغوي ذلك لأنه لا ينبغي أن يكون ملائما للفرد فحسب بل ينبغي كذلك أن يكون ملائما للموقف الذي يتعلق به ثم ختم البحث بد را سة ميدانية تهدف الى الكشف عن الأثر الذي تحدثه المواقف والسلوكات اللغوية في تعليم اللغة العربية، مع رصد الصعوبات التي يعاني منها تلاميذ هذه المرحلة وذلك من وجهة نظر المدرسينen_US
dc.description.abstractThis study entitled "The Effect of Linguistic Attitude and Behavior on Teaching Arabic to First Year Intermediate Students", to stand at one of the most important and key factors in shaping the motivation to learn Arabic, namely, the linguistic attitude and behaviour, the study of the attitudes and behavior of individuals towards their language and its condition paves the way for a discussion of language maintenance and preservation, as well as to show the extent of its impact on learning Arabic, do their positive attitudes help in achieving the desired educational goals, then he came to the study of linguistic behavior, because it should not only be appropriate for the individual, but it should also be appropriate for the situation towhich it relates, Then the research was concluded with a field study aimed at revealing the impact of linguistic attitudes and behaviors on teaching the Arabic language, with monitoring the difficulties experienced by the students of this stage, from the point of view of the teachers.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectinguistic attitude, linguistic behavior, education, Arabic language.en_US
dc.subjectالموقف اللغوي، السلوك اللغوي، تعليم، اللغة العربيةen_US
dc.titleأثر الموقف والسلوك اللغويين في تعليم اللغة العربية لتلاميذ السنة الأولى متوسطen_US
dc.title.alternativeدراسة سلوكيةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.