Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3134
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | دنيا , بيرم , لبيض خولة | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-02T10:32:41Z | - |
dc.date.available | 2023-11-02T10:32:41Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | أدب حديث و معاصر | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3134 | - |
dc.description | يتمحور هذا البحث حول موضوع الوعي الممكن في رواية الصدمة لياسمينة خضرا حيث تهدف هذه الد را سة إلى معرفة البنيوية التكوينية ونشأتها وأبرز مفاهيمها باعتبارها فرع من فروع البنيوية الشكلية ومدى ارتباط الوعي الممكن بها ، من خلال استخلاصنا على أن الوعي الممكن يتعلق بوعي طبقة اجتماعية معينة وهذا ما أبرزه لنا ياسمينة خضرا في روايته. | en_US |
dc.description.abstract | This research revolves around the topic of possible consciousness in the novel “The Shock” by Yasmina Khadra. This study aims to know the structural structuralism, its origins, and its most prominent concepts as a branch of formal structuralism, and the extent to which possible consciousness is related to it through our conclusion that the possible consciousness is related to the consciousness of a particular social class, and this is what he highlighted to us. Yasmina Khadra in his novel. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | structural composition, possible consciousness trauma novel, Yasmina Khadra . | en_US |
dc.subject | البنيوية التكوينية، الوعي الممكن رواية الصدمة، ياسمينة خض ا ر. | en_US |
dc.title | الوعي الممكن في رواية الصدمة لياسمينة خضراء | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة الماستر للوعي الممكن في رواية الصدمة لياسمينة خضراء.pdf | 2,99 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.