Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3133
Title: | العتبات النصية في رواية الفراشات والغيلان لعز الدين جلاوجي |
Authors: | ملاك , حنصالي , صغيري فريال |
Issue Date: | Jun-2023 |
Publisher: | university center of abdalhafid boussouf - MILA |
Citation: | أدب حديث ومعاصر |
Abstract: | Today, textual thresholds have become of great importance in critical and modern studies, due to the interest of writers in them and attention to them. Its meanings and deciphering its contents and codes, because it has an effective role in attracting and influencing the recipient’s attention and interest, by searching all the elements surrounding the text such as titles, colors, the writer’s name, dedications, introductory notes, etc. Jalawji, where we saw the mysterious aspects of the novel and traced its internal and external thresholds because of the semiotic connotations it carries in analyzing the text |
Description: | باتت العتبات النصية اليوم ذات أهمية بالغة في الد راسات النقدية والحديثة ،نظرا لإهتمام الأدباء بها والإلتفات إليها، حيث تعتبر جسرا واصلَ يربط بين المتن الروائي ومتلقيه، وتكون بمثابة فكرة أولية تضع القارئ في الجو العام للنص، كما تعد الباب الوحيد للولوج إلى الفضاء النصي للكشف عن معانيه وفك مضمرا ته وشفرا ته، لما لها دور فعال في جذب وإهتمام المتلقي والتأثيرفيه، من خلَل البحث كل العناصر المحيطة بالنص من عناوين وألوان واسم الكاتب، الإهدا، الّستهلَل وغيرها، وهذا ما نجده جليا في بحثنا الموسوم بالعتبات النصية في رواية "الفرا شات والغيلَان" للروائي الجزا ئري عز الدين جلَوجي حيث إرتأينا فيه عن الجوانب الغامضة في الرواية وتتبعنا عتباتها الداخلية والخارجية لما تحمله من دلّلّت سميائية في تحليل النص. |
URI: | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3133 |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مذكرة العتبات النصية في رواية الفراشات و الغيلان لعز الدين جلاوجي.pdf | 3,09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.