Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3094
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ضحى , رجيمي , مهبوط ندى | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T09:19:21Z | - |
dc.date.available | 2023-10-30T09:19:21Z | - |
dc.date.issued | 2023-06 | - |
dc.identifier.citation | أدب حديث ومعاصر | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3094 | - |
dc.description | يعتبر الخطاب البصري نسق تواصلي ذات دلالات جمالية يتم عبر فضاءات تشكيلية أو التيمات الجمالية المشكلة للصورة أو اللوحة و إنما يتعدى حدودها إلى محاولة تجسيم المتن. بالنظر إلى هذه الخاصية فقد امتاز الغلاف الأمامي لرواية "جلجامش و الرا قصة" كونه فضاء سمح بتمثيل المضمون كما احتوى عليه من تميمات أو عتبات بدء من عتبة الغلاف و مرور بالألوان و وصولا إلى الصورة التي شغلت الحيز الأكبر و الجزء الكبير من أحداث الرواية | en_US |
dc.description.abstract | Visual discours is considered as a communicati ve with aesthetic connotations that takes place through aesthetic spaces or symbolic themes, its aesthetic value is not limited to the photo of the picture that forms but it goes beyond its limits to try to embody test."Golgamesh and the Dancer" novel's cover taken this aracteristic, it excelled as a space allowing performing the contest by its themes starting from the cover, colors to the picture which occupied the biggest part of the events. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.title | رمزية الخطاب البصري في رواية "جلجامش والراقصة" لربيعة جلطي – أنموذجا | en_US |
dc.title.alternative | دراسة في فضاء الغلاف الأمامي | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
رمزية الخطاب البصري في رواية جلجامش والراقصة.pdf | 1,75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.