Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3094
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorضحى , رجيمي , مهبوط ندى-
dc.date.accessioned2023-10-30T09:19:21Z-
dc.date.available2023-10-30T09:19:21Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationأدب حديث ومعاصرen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/3094-
dc.descriptionيعتبر الخطاب البصري نسق تواصلي ذات دلالات جمالية يتم عبر فضاءات تشكيلية أو التيمات الجمالية المشكلة للصورة أو اللوحة و إنما يتعدى حدودها إلى محاولة تجسيم المتن. بالنظر إلى هذه الخاصية فقد امتاز الغلاف الأمامي لرواية "جلجامش و الرا قصة" كونه فضاء سمح بتمثيل المضمون كما احتوى عليه من تميمات أو عتبات بدء من عتبة الغلاف و مرور بالألوان و وصولا إلى الصورة التي شغلت الحيز الأكبر و الجزء الكبير من أحداث الروايةen_US
dc.description.abstractVisual discours is considered as a communicati ve with aesthetic connotations that takes place through aesthetic spaces or symbolic themes, its aesthetic value is not limited to the photo of the picture that forms but it goes beyond its limits to try to embody test."Golgamesh and the Dancer" novel's cover taken this aracteristic, it excelled as a space allowing performing the contest by its themes starting from the cover, colors to the picture which occupied the biggest part of the events.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleرمزية الخطاب البصري في رواية "جلجامش والراقصة" لربيعة جلطي – أنموذجاen_US
dc.title.alternativeدراسة في فضاء الغلاف الأماميen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
رمزية الخطاب البصري في رواية جلجامش والراقصة.pdf1,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.