Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorياسمين , هميسي , سرار نسيبة-
dc.date.accessioned2023-10-08T09:50:43Z-
dc.date.available2023-10-08T09:50:43Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2910-
dc.descriptionسعت الد را سة إلى تحقيق هدف رئيسي يتمثل في التعرف على دور المؤثرين على شبكات التواصل الاجتماعي في تعديل سلوك المستهلك الشر ا ئي في مؤسسة أوريدو، وابراز دوافع التعرض لصفحات مؤثرين وسائل التواصل الاجتماعي، إضافة إلى تحديد مدى اعتماد المبحوثين على المؤثرين في اختيار السلع والخدمات، واستندت الد را سة على المنهج الوصفي التحليلي، وفي إطاره تم تحليل عينة قوامها 200 من الشباب الجزا ئري بولاية ميلة، وتم توظيف أداة الإستبيان لمعرفة آ را ئهم حول إعلانات المؤثرين وتوصلت الد را سة إلى عدة نتائج مهمة منها: كشف الد را سة وجود علاقة ارتباط إيجابية متوسطة بين محور المؤثرين في شبكات التواصل الاجتماعي و السلوك الشر ا ئي للمستهلكen_US
dc.description.abstractThe study sought to achieve a main objective represented in identifying the role of influencers on social networks in modifying consumer purchasing behavior in the Ooredoo Corporation, and highlighting the motives of exposure to the pages of social media influencers, in addition to determining the extent to which respondents rely on influencers in choosing goods and services. The survey methodology, and within its framework, then surveyed a sample of 200 Algerian youth in the state of Mila, and the questionnaire tool was employed to find out their opinions about the influencers’ advertisements. The study reached several important results, including: to the consumeren_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectInfluencers' advertisements - purchasing behavior - Algerian youth in the state of Mila.en_US
dc.subjectإعلانات المؤثرين – السلوك الشرا ئي – الشباب الجزا ئري بولاية ميلةen_US
dc.titleدور المؤثرين على شبكات التواصل الاجتماعي في تعديل سلوك المستهلك الشرائيen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة أوريدو ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.