Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2909
Title: دور المؤثرين عبر وسائل التواصل الاجتماعي في التأثير على قرار الشراء
Other Titles: دراسة حالة عينة من المستهلكين الشباب في ولاية ميلة
Authors: إسمهان , سايري , بخبخ مريم
Keywords: influencers, social media, purchase decision, young consumers
مؤثرین، وسائل التواصل الاجتماعي، قرا ر الشرا ء، المستهلكین الشباب
Issue Date: Jun-2023
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص " تسويق الخدمات "
Abstract: Our study dealt with role of the role of influeners in social media in influencing the purchase decision and the aim of this study is to identify the role of influencer in influencing the purchase decision-making for a sample of young consumers in the state of mila in order to determine this relationship relied on the descriptive analytical approach with using the questionnaire data collection tool which was developed and distributed to a sample estimated at 150 young people across the state of mila and the obtained data were analyzed using the spss program though appropriate statistical tools to young consumers
Description: تناولت د را ستنا موضوع دور المؤثرین في وسائل التواصل الاجتماعي في التأثیر على قرار الشرا ء، والهدف من هذه الد را سة هو التعرف على دور في المؤثرین في التأثیر على اتخاذ قرا ر الشراء لعینة من المستهلكین الشباب في ولایة میلة، من أجل تحدید هذه العلاقة اعتمدنا على المنهج الوصفي التحلیلي مع استعمال أداة جمع البیانات الاستبیان، حیث تم تطویره وتوزیعه على عینة قدرت ب: 150 فرد من فئة عن طریق الأدوات SPSS الشباب عبر ولایة میلة وتم تحلیل البیانات المتحصل عیها باستعمال برنامج الإحصائیة الملائمة، وقد توصلت نتائج الد را سة أن هناك دور للمؤثرین في التأثیر على قرا ر الشرا ء لعینة من المستهلكین الشباب
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2909
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.