Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2902
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorنادية , بوقطوش , قبوجي مريم-
dc.date.accessioned2023-10-05T11:41:37Z-
dc.date.available2023-10-05T11:41:37Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citation" تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2902-
dc.descriptionان الهدف الاساسي لمعالجة هذا الموضوع هوتقديم اطار النظري الذي يحدد ويعرف مختلف المفاهيم المتعلقة بجودة الخدمات والعلامة التجارية ورضا الزبائن، عن الخدامات التي تقدمها المؤسسة من اجل ايجاد اساليب كقبلة لتحسين جودة الخدمات والعلامة التجارية . وحاولنا في الد را سة الميدانية بمؤسسة اتصالات الجزا ئر وكالة ميلة ، بتحديد العلاقة بين جودة الخدمة والعلامة التجارية ، ومدى تاثير جودة الخدمات التي تقدمها المؤسسة على رضا زبائنها. ويتمثل مجتمع الد را سة في زبائن اتصالات الجزا ئر وكالة ميلة حيث تم توزيع _80 استبان على زبائن الوكالة وقد تم التوصل أن جميع أفرا د العينة يتعاملون مع الوكالة بمختلف طبقاتهم وجنسهم ومستواهم التعليمي ، وتم التوصل من خلال أفرا د العينية أن هناك علاقة ضعيفة بين جودة الخدمة والعلامة التجارية ، وان كل من العلامة التجارية وجودة الخدمة تأثر إيجابا على رضا الزبائنen_US
dc.description.abstractThe main purpose for dealing with this topic is to present a theoretical framework which sets out the different concepts related to services’ quality, trademark as well as clients’ satisfaction with the services offered by the enterprise. This is done in order to find out effective ways for the improvement of both services and trademark. In the practical part of this study, which was conducted at ‘Algérie Télécom’ in Mila, we tried to determine the link between the quality of services and the trademark as well as the extent to which services’ quality impacts our clients’ satisfaction. As a result. Third and last, the trademark directly affects the client’s satiafaction. The population concerned with this study comprises the clients of ‘Algérie Télécom’ in Mila.80 questionnnaires were disributed to them and we have come to the conclusion that all the chosen sample with their different social status, gender and eduactional level deal with this enterprise. The study also reveals that the connection between service quality and trademark is weak, but both of them (service quality and trademark) affect the clients’ satisfaction positivelen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleالعلاقة بين جودة الخدمة والعلامة التجارية وأثرها على رضا الزبونen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة وكالة اتصالات الجزائر ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.