Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفريد , لطرش , عقون زوبير-
dc.date.accessioned2023-10-05T09:59:27Z-
dc.date.available2023-10-05T09:59:27Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2896-
dc.descriptionإن الهدف الأساسي لمعالجة هذا الموضوع هو تقديم إطار نظري الذي يحدد ويعرف مختمف المفاهيم المتعمقة بجودة الخدمات من حيث المؤش ا رت والنماذج وقياسها بالإضافة إلى التطرق لقياس رضا العملاء ومعرفة درجة رضاهم عن الخدمات التي تقدمها المؤسسة. وتهدف هذه الد را سة أيضا لمعرفة أثر جودة خدمات مؤسسة سونمغاز ميمة من خلال أبعادها: "الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، الأمان والتعاطف" عمى رضا العملاء. وقد خمصت الد را سة إلى وجود أثر معنوي لجودة خدمات مؤسسة سونمغاز ميمة عمى رضا العملاء، ووجود أثر معنوي لثلاثة أبعاد: "الأمان، الاستجابة والتعاطف" عمى رضا العملاءen_US
dc.description.abstractThe main aim of addressing this issue is to provide a theoretical framework that identifies and defines the various concepts related to quality services in terms of indicators and models to measure as well as to address the measurement of customer satisfaction to see the degree of customer satisfaction with the services provided by the institution.This study also aims to know the impact of the quality of Sonelgaz Mila Foundation's services through dimensions: "tangibility, Dependability, responsiveness, safety and sympathy" On customer satisfaction The study concluded that there is a significant effect of the quality of services of the Sonelgaz Mila Corporation on customer satisfaction, and that there is a significant effect of three dimensions: "safety, responsiveness and empathy" on customer satisfaction.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectquality, services, quality of services, dimensions of service quality, satisfaction, customersen_US
dc.subjectالجودة، الخدمات، جودة الخدمات ، أبعاد جودة الخدمات، الرضا، العملاء.en_US
dc.titleأثر جودة خدمات مؤسسة سونالغاز على رضا العملاءen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة وحدة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
أثر جودة خدمات على رضا العملاء -سونلغاز ميلة.pdf20,3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.