Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorكريمة , بن مخلوف , زويد شهرزاد-
dc.date.accessioned2023-10-01T08:34:56Z-
dc.date.available2023-10-01T08:34:56Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationتخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2839-
dc.descriptionالهدف من هذه الد را سة تحليل العلاقة ما بين التحول الرقمي وجودة الخدمات المصرفية من خلال قياس الأثر ما بين التحول الرقمي مع أبعاد جودة الخدمات المصرفية المتمثلة في بعد الاعتمادية، بعد الاستجابة، بعد الأمان، بعد التعاطف وبعد جاهزية البنك، ومن أجل ذلك اعتمدنا على المنهج الوصفي والتحليلي من أجل فهم أثر التحول الرقمي في تحسين جودة الخدمات المصرفية. وقد اعتمدنا في الجانب التطبيقي على الاستبانة، حيث تم توزيع 60 استمارة على عينة مختارة من مجتمع الد را سة المتمثلة في عملاء بنك القرض الشعبي الجزا ئري وكالة ميلة ، حيث تم استرجاع 58 استمارة صالحة لتحليل باستخدام برنامج spss والغاء استمارتين غير صالحتين لتحليل. وفي الأخير توصلنا أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية لمتغير التحول الرقمي على أبعاد جودة الخدمات المصرفية.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the relationship between digital transformation and the quality of banking services by measuring the impact between digital transformation and the dimensions of the quality of banking services represented in the reliability dimension, the response dimension, the safety dimension, the empathy dimension and the bank’s readiness dimension, and for this we relied on the descriptive approach. And analytical in order to understand the impact of digital transformation on improving the quality of banking services. In the applied side, we relied on the questionnaire, where 60 questionnaires were distributed to selected sample of the study population represented by the clients of Bank – Agency Mila -, where 58 valid forms were retrieved for analysis using the spss program and two invalid forms were canceled for analysis. Finally, we found that there is a statistically significant effect of the digital transformation variable on the dimensions of service quality bankingen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectdigital transformation, banking services, quality of banking services, People’s Loan Bank the Algerianen_US
dc.subjectالتحول الرقمي، الخدمات المصرفية، جودة الخدمات المصرفية، بنك القرض الشعبي الج ا زئري.en_US
dc.titleأثر التحول الرقمي في تحسين جودة الخدمات المصرفيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة القرض الشعبي الجزائري –وكالة ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.