Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأنيس , بن زايد , الشلي شرف الدين-
dc.date.accessioned2023-09-18T10:04:59Z-
dc.date.available2023-09-18T10:04:59Z-
dc.date.issued2023-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمالen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2727-
dc.descriptionحاولنا في هذه الد را سة التحليلية التطبيقية التطرق إلى موضوع الإدارة بالقيم في خلق السعادة المؤسسية في المؤسسة الخدماتية، حيث تم الخوض في مفهوم الإدارة بالقيم كأحد أهم الرهانات لسير المؤسسة الخدماتية بغية الوصول إلى السعادة في المؤسسة، وذلك عبر مجموعة من الم ا رحل والمبادئ .وتهدف هذه الد راسة إلى معرفة دور الإدارة بالقيم في خلق السعادة المؤسسية في المركز الجامعي عبد الحفيظ بو الصوف - بميلة –، وقد تم الاعتماد على الاستبيان لجمع المعلومات الأولية ثم توزيعه على عينة الد ا رسة المكونة من )spss.v 111 أستاذ وأستاذة الجامعي عبد الحفيظ بو الصوف - بميلة – في وتم استخدام الرزمة الإحصائية ) 26 لتحليل البيانات واختيار الفرضيات بالاعتماد على أساليب إحصائية متنوعة. وتوصي الد ا رسة إلى تبني مفهوم الإدارة بالقيم في المؤسسة الخدماتية عن طريق استخدام القيم والمبادئ من قبل الأف ا رد وخاصة أساتذة المركز الجامعي إذ أن سعادة المؤسسة تتوقف على القيم التي تتبعها للحفاظ على سيرورة العمل، وأن تبني هذه القيم والمبادئ يضمن زيادة مستوى السعادة المؤسسية لأساتذة المركزen_US
dc.description.abstractIn this analytical and applied study, we attempted to address the topic of value-based management in creating organizational happiness in a service-oriented institution. We delved into the concept of value-based anagement as one of the crucial factors for the progress of a service-oriented institution in order to achieve happiness within the organization. This was done through a series of stages and principles.The aim of this study was to identify the role of value-based management in creating organizational happiness at Abdelhafid Boussouf University Center in Mila, We relied on a questionnaire to collect initial information, which was then distributed to a study sample consisting of 110 professors at Abdelhafid Boussouf University Center in Mila, The data analysis was performed using the statistical package (SPSS v26), and various statistical methods were employed to test the hypotheses. The study recommends adopting the concept of value-based anagement in the serviceoriented institution by utilizing values and principles, particularly by the professors at the university center, The happiness of the institution depends on the values it follows to maintain workflow, and adopting these values and principles ensures an increase in the level of organizational happiness for the professors at the center.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectValue-based management, personal values, organizational values, social values, organizational happinessen_US
dc.subjectالإدارة بالقيم، القيم الشخصية، القيم التنظيمية، القيم الاجتماعية، السعادة المؤسسيةen_US
dc.titleالإدارة بالقيم و دورها في خلق السعادة المؤسسيةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة أساتذة المركز الجامعي عبد الحفيظ بو الصفوف- ميلة-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
الإدارة بالقيم و دورها في خلق السعادة المؤسسية.pdf9,59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.