Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorمراد, محبوب, شرون عز الدين-
dc.date.accessioned2020-11-12T12:50:32Z-
dc.date.available2020-11-12T12:50:32Z-
dc.date.issued2018-04-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/243-
dc.descriptionAlthough the tradition of products is illegal and immoral, it has helped solve many problems facing consumers, such as rising prices, scarcity of original products and difficulty in obtaining them, Where imitators found in the Internet all the facilities that helped them to expand their activity away from censorship and prosecution by the bodies concerned, This study attempted to illustrate this by defining the process of imitating products and highlighting their role in satisfying the desires of consumers, And to clarify the most important infringements and risks resulting from this process, In addition to determining the requirements to satisfy the desires of consumers over the Internet and how to protect them from the dangers of counterfeit goodsen_US
dc.description.abstractفي ظل إنتشار المنتجات المقلدة، ووجود عملاء يقبلون على شرائها والتعرف عليها عبر صفحات الأنترنت تبرز مشكلة التوفيق بين مزا ومخاطر تلك المنتجات، فرغم أن التقليد هو عملية غير شرعية من الناحية القانونية والأخلاقية إلا أنه ساهم في حل مشكلات عديدة تواجه المستهلكين مثل إرتفاع الأسعار، وندرة المنتجات الأصلية وصعوبة الحصول عليها، وقد وجد المقلدون في شبكة الأنترنت كل التسهيلات التي ساعدēم على توسيع نشاطهم بعيدا عن الرقابة والملاحقة من طرف الهيئات المعنية، وقد حاولت هذه الدراسة توضيح ذلك من خلال تقديم مفهوم لعملية التقليد، وإبراز دورها في اشباع رغبات المستهلكين، مع الإشارة إلى أهم التعدʮت والمخاطر الناتجة عن هذه العملية، ʪلإضافة إلى تحديد متطلبات إشباع رغبات المستهلكين عبر الأنترنت وكيفية حمايتهم من أخطار السلع المقلدةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries03;-
dc.titleتسويق المنتجات المقلدة عبر الأنترنت بين إشباع الرغبات ومنع التعددياتen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
117.pdf725,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.