Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2361
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorجيهان, برويبح-
dc.date.accessioned2023-02-20T08:48:48Z-
dc.date.available2023-02-20T08:48:48Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقية.en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2361-
dc.descriptionThis study aims to highlight the role-playing strategy's role in teaching Arabic grammar; It gives the learner the opportunity to play a personal role in order to instil information in the learner's mind, in order to unravel the plexity of the form, facilitate it and simplify it for the learner. The role-playing strategy was applied to a lesson: "Assertiveness of the tense act" and "Malignant act and its types". What we have learned from the application of this strategy is its positive impact on the learner's understanding of the elements of his or her lesson.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى إبرا ز دور استرا تيجية لعب الأدوار في تعليم قواعد اللغة العربية ؛ إذ تعطي الفرصة للمتعلم في لعب دور شخصية ما من أجل غرس المعلومات في ذهنه المتعلمين من أجل فك عقدة صعوبة النحو وتيسيره وتبسيطه للمتعلم. فتم تطبيق استرا تيجية لعب الأدوار على درس: "الفعل المعتل وأنواعه " و "جزم الفعل المضارع ". وما استخلصناه من تطبيق هذه الاسترا تيجية هو أثرها الإيجابي على استيعاب المتعلم لعناصر درسهen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالطريقة الاسترا تيجية الحديثة استرا تيجية لعب الأدوار تعليم - - - - النحو العربيen_US
dc.subjectMethod - Modern Strategies - Role-playing Strategy - Arab Grammar Educationen_US
dc.titleأهمية استراتيجية تمثيل الأدوار في تعليم قواعد النحو العربيen_US
dc.title.alternativeالسنة الثانية متوسط أنموذجا-en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.