Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2355
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ميادة , بارة , بوكويرة خولة | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-16T10:36:27Z | - |
dc.date.available | 2023-02-16T10:36:27Z | - |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2355 | - |
dc.description | Arabic is one of the most important pillars of Arabic language science. Like any science, but despite the importance and necessity of this science, we find the Arab human being playing it and complaining about the difficulty of its rules, especially the students who have come to complain about it a lot and its study and onsider it a static material that is useless. The majority of them are even alienated from Arabic because of this science, Hence, the difficulties of the way and students' complaints persist to this day. | en_US |
dc.description.abstract | يعد النحو العربي أحد أهم المرتكزات ، التي تقوم عليها علوم اللغة العربية،وشأنه شأن أي علم لكن رغم أهمية هذا العلم وضرورته إلا أننا نجد الإنسان العربي يعزف عنه ويشتكي من صعوبة قواعده خاصة الطلاب الذين أصبحوا يشتكون منه كثيرا ومن دراسته ويعتبرونه مادة جامدة لا جدوى منه،حيث نجد أغلبيتهم ينفرون حتى من اللغة العربية بسبب هذا العلم ،ومن هنا فإن صعوبات النحو وشكاوي الطلاب لا تزال قائمة إلى يومنا هذا | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.title | تعليم النحو في الجامعات الجزائرية الواقع والإشكالات | en_US |
dc.title.alternative | عرض التكوين ليسانس شعبة دراسات لغوية دراسة تحليلية نقدية | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
تعليم النحو في الجامعات الجزائرية الواقع والإشكالات.pdf | 3,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.