Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأنوار , منصور , شريط سليمة-
dc.date.accessioned2023-01-25T08:28:08Z-
dc.date.available2023-01-25T08:28:08Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2259-
dc.descriptionIn our modern world, where markets change and technology develops where the demand for more advanced products increases. Successful organizations are constantly creating new knowledge and knowledge in itself is the basis of creative capabilities. That is, organizational creativity is linked and affected by many variables. Knowledge management has a major role. This study aimed to highlight the role of knowledge management processes in achieving organizational creativity, a case study of the Institute of Economic, Commercial and Management Sciences, where we used the descriptive analytical approach as appropriate for the subject of the study.The study reached a set of results, most notably:• There is a statistically significant correlation at the significance level l∝≤0.05 for all Knowledge management processesen_US
dc.description.abstractفي عالمنا الحديث حيث تتغير الاسواق و تتطور التكنولوجيا حيث يزداد الطلب على المنتجات الاكثر تطو را ، فالمنظمات الناجحة هي التي تنشأ باستمرا ر معرفة جديدة والمعرفة في حد ذاتها هي اساس القد را ت الابداعية اي ان الابداع التنظيمي يرتبط ويتأثر بمتغيرا ت عديدة يكون لإدارة المعرفة دور كبير فيها . هدفت هذه الد را سة الى ابرا ز دور عمليات ادارة المعرفة في تحقيق الابداع التنظيمي د را سة حالة معهد العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير، حيث استخدمنا المنهج الوصفي التحليلي باعتباره مناسب لموضوع الد را سة كما تم استخدام استبيان لجمع البيانات عن متغيرات الد را سة و وزع على عينة شملت كل العاملين الإداريين بالمعهد محل الد را سة. وتوصلت الد را سة الى مجموعة من النتائج ابرزها : • وجود علاقة ارتباط ذو دلالة احصائية عند مستوى الدلالة ∝≤0.05 لجميع عمليات ادارة المعرفة على الابداع التنظيمي.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالمعرفة، إدارة المعرفة، الإبداع التنظيميen_US
dc.subjectknowlledge, knowledge managment, organization creativityen_US
dc.titleدور عمليات إدارة المعرفة في تحقيق الإبداع التنظيميen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة معهد العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير بالمركز الجامعي ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.