Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2249
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفيصل, لمهشهش-
dc.date.accessioned2023-01-23T10:22:33Z-
dc.date.available2023-01-23T10:22:33Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2249-
dc.descriptionThis study aims to identify the social responsibility in Algeria Telecom - Mila - and the role it plays in promoting the services of the institution. The study dealt with two theoretical and applied aspects, the latter included determining the relationship between the two variables of the study, the independent variable represented in social responsibility in its four dimensions: economic, legal, moral and human, and the dependent variable related to the promotion of the services of the institution. To the following sub-questions: What is the reality of social responsibility in Algeria Telecom, what are the mechanisms adopted by Algeria Telecom to upgrade its services? Is there a statistically significant relationship between social responsibility and the promotion of Algeria Telecom’s services? To answer the main problem and subsidiary questions, we relied in our study on The descriptive approach, where we surveyed all the vocabulary of the original community of the study, as the research community consists of 50 workers, represented by the employees of the Algeria Telecom Corporation, and our study falls within the descriptive studies with the aim of obtaining sufficient information.Among the most important findings: The study showed that the principles adopted by the institution help it to promote the nstitution within the framework of social responsibility by spreading the spirit of cooperation, organization and good management.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة إلى التعرف على المسؤولية الاجتماعية في مؤسسة اتصالات الجزا ئر ميلة- - والدور الذي تلعبه في ترقية خدمات المؤسسة وتناولت الد اسة جانبين نظري وتطبيقي هذا الاخير شمل على تحديد العلاقة بين متغيري الد را سة المتغير المستقل المتمثل في المسؤولية الاجتماعية بأبعادها الاربعةر اقتصادي قانوني اخلاقي وانساني والمتغير التابع المتعلق بترقية خدمات المؤسسة وقد تناولت هذه الد را سة الاشكالية المتمثلة في هل للمسؤولية الاجتماعية دور في ترقية خدمات مؤسسة اتصالات الجزا ئر بالإضافة الى الاسئلة الفرعية التالية ما هو واقع المسؤولية الاجتماعية في مؤسسة اتصالات الجزا ئر، ماهي الالياتى التي تعتمدها مؤسسة اتصالات الجزا ئر بميلة لترقية خدماتها ،هل توجد علاقة ذات دلالة احصائية بين المسؤولية الاجتماعية و ترقية خدمات مؤسسة اتصالات الجزا ئر وللإجابة على الاشكالية الرئيسية و التساؤلات الفرعية اعتمدنا في د را ستنا على المنهج الوصفي ،حيث قمنا بمسح جميع مفردات المجتمع الاصلي للد را سة كون مجتمع البحث يتكون من 60 عاملا والمتمثل في الموظفين لمؤسسة اتصالات الج ا زئر وتندرج د را ستنا ضمن الد را سات الوصفية بهدف الوصول على معلومات كافية واعتمدنا على الملاحظة واستمارة الاستبيان المحكمة من طرف أساتذة التخصص ،والمكون من 29 سؤال.ومن أهم النتائج المتوصل إليها: أظهرت الد را سة أن المبادئ التي تعتمدها المؤسسة تساعدها في ترقية المؤسسة في إطار المسؤولية الاجتماعية من خلال نشر روح التعاون والتنظيم والتسيير الجيد وكشفت الد را سة أن مؤسسة اتصالات الجزا ئر تعتمد اساسيات لتدعيم مسؤوليتها الاجتماعيةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالمسؤولية الاجتماعية، ترقية الخدمات المؤسسة العموميةen_US
dc.subjectSocial Responsibility, Upgrade Services, Public Enterprise.en_US
dc.titleدور المسؤولية الاجتماعية في ترقية خدمات المؤسسةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة اتصالات الجزائر ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.