Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorهبة , زقرور ,بوطرحمنى-
dc.date.accessioned2023-01-18T09:48:30Z-
dc.date.available2023-01-18T09:48:30Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2238-
dc.descriptionThis study aimed to identify the role of creative thinking in generating knowledge through the creative thinking skills of fluency, elasticity, originality, problem sensitivity and extended details . Also we have touched upon generating knowledge with it's stages which are knowledge partnership, output, mixing and input. And In order to achieve the study objectives, we relied on the case study technique using the questionnaire to recognize the perception of Professors of the University Center Abdel Hafid Boussouf, Mila concerning creative thinking and its role in generating knowledge. As the study included a sample of 45 research professors, it was analysed based on the program statistical analysis SPSS. And the results were as follow: -Creative thinking plays a role in socialization. -Creative thinking plays a role in externalization. -Creative thinking plays a role in combination. -Creative thinking plays a role in internalization.en_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى التعرف على دور التفكير الإبداعي في توليد المعرفة، من خلال مها رات التفكير الإبداعي المتمثلة في الطلاقة، المرونة، الأصالة، الحساسية للمشكلات والإفاضة بالتفاصيل، كما تم التطرق لتوليد المعرفة بمرا حلها المتمثلة في الأشركة، الاخرا ج، المزج والإدخال.ولتحقيق أهداف الد را سة تم الاعتماد على تقنية د را سة الحالة باستخدام أداة الاستبيان للتعرف على تصور أساتذة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف- ميلة، فيما يتعلق بالتفكير الإبداعي ودوره في توليد المعرفة، حيث اشملت الد را سة على عينة متكونة من 54 أستاذ باحث، وكانت النتائج التي توصلنا إليها .SPSS تم تحليله بالاعتماد على البرنامج التحليل الإحصائي كما يلي: - للتفكير الإبداعي دور في مرحلة الأشركة المعرفية؛ - للتفكير الإبداعي دور في مرحلة الإخرا ج المعرفي؛ - للتفكير الإبداعي دور في مرحلة الدمج المعرفي؛ - للتفكير الإبداعي دور في مرحلة الإدخال المعرفي.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectتوليد المعرفة، التفكير الإبداعي، مها را ت التفكير الإبداعي، مرا حل توليد المعرفة، المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف -ميلةen_US
dc.subjectgenerating knowledge, creative thinking, creative thinking skills, stages of knowledge generation, University Centre Abdelhafid Boussouf- Milaen_US
dc.titleدور التفكير الإبداعي في توليد المعرفةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة المركز الجامعي عبد الحفيظ بوالصوف ميلةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
دور التفكير الابداعي في توليد المعرفة.pdf6,55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.