Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2215
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorليندة, سلامة-
dc.date.accessioned2023-01-11T08:57:47Z-
dc.date.available2023-01-11T08:57:47Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إدارة أعمال "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2215-
dc.descriptionThis studyaims to try to detect the impact of the motivation strategy on the productivity of human resources for sonarik Farjiwa unit, and to determine the extent to which incentives of all kinds are offered by the institution, and the extent of its impact on the productivity of human resources through product quality, production volume and labor productivity. To achieve these goals, some theoretical concepts on the subject of the research were used, depending on the descriptive approach, in addition to the applied study where the analytical method was relied upon, the study data were collected using a form consisting of( 29) items, which were distributed to a sample that included (34) workers. The appropriate statistical methods were used to process and analyze the data. The study recommended the necessity of achieving and setting scientific and objective foundations and standards for the incentive systems provided by institution, and working to improve, activate and diversify them in order to satisfy the need and desires of workers, which is reflected positively on their productivity and contributes to raising it so that institution obtains its established objectivesen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد را سة إلى محاولة الكشف عن مدى تأثير استراتيجية التحفيز على إنتاجية الموارد البشرية لمؤسسة سوناريك وحدة فرجيوة ، والوقوف على مدى تقديم الحوافز بأنواعها من قبل المؤسسة، ومدى - – تأثيرها على إنتاجية الموارد البشرية من خلال جودة المنتج، حجم الإنتاج وإنتاجية العمل. ولتحقيق هذه الأهداف تمت الاستعانة ببعض المفاهيم النظرية حول موضوع البحث، بالاعتماد على المنهج الوصفي، بالإضافة إلى الد را سة التطبيقية، أين تم الاعتماد على المنهج التحليلي، حيث جمعت بيانات الد را سة باستخدام استمارة مكونة من ) 29 ( فقرة، تم توزيعها على عينة اشتملت على ) 34 ( عامل، وتم استخدام الأساليب الإحصائية المناسبة لمعالجة البيانات وتحليلها . وقد أوصت الد را سة بضرورة تحقيق ووضع أسس ومعايير علمية وموضوعية لنظم الحوافز المقدمة من طرف المؤسسة، والعمل على تفعيلها وتحسينها وتنويعها حتى تشبع حاجات ورغبات العمال، مما ينعكس بالإيجاب على إنتاجيتهم فيساهم في رفعها فتتحصل المؤسسة على أهدافها المسطرة .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالاست ا رتيجية، التحفيز، الإنتاجية، الموارد البشرية، جودة المنتجات، حجم الإنتاج، إنتاجية العملen_US
dc.subjectthe strategy, stimulus, productivity, human resources, product quality, production volume, labor productivity.en_US
dc.titleتأثير استراتيجية التحفيز على انتاجية الموارد البشرية في المؤسسة الاقتصاديةen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة مؤسسة سوناريك وحدة فرجيوةen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.