Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/214
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorيزيد, تقرارت, بصري ريمة-
dc.date.accessioned2020-10-19T08:41:44Z-
dc.date.available2020-10-19T08:41:44Z-
dc.date.issued2018-04-23-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/214-
dc.descriptionThe objective of this paper is to explain the methods and mechanisms adopted to protect the electronic consumer from the effects of false deceptive advertising, and we have reached the results of the electronic consumer exposure to some manipulations and marketing deception of products or services provided by institutions that publish advertising and false advertisements through Internet networks Social networking sites and fake and unlicensed websites, which has made many consumers vulnerable to the risks they face as a result of consumer e-deception. In order to address the problem of the study, we relied on the analytical descriptive approach and the use of a set of references and sources related to the subject of the study. Based on previous studies of the subject, this is to show the added scientific value compared to the previous research studies. Highlighting the publicity of products and services Those legally authorized to protect them should work to address these crimes and educate consumers about the risks to their money and assets through awareness campaigns through communication channels and To impose severe penalties for the perpetrators of such practices by allocating a legal and deterrent dimension.en_US
dc.description.abstractنهف من خلال هذه الورقة البحثية إلى تبيان الأساليب والآليات المعتمدة لحماية المستهلك الإلكتروني من آر التضليل الإشهاري الكاذب، وقد توصلنا إلى نتائج تتمثل في تعرض المستهلك الإلكتروني إلى بعض التلاعبات والخداع التسويقي للمنتجات أو الخدمات المقدمة من قبل المؤسسات التي تنشر الدعاية والإعلات الكاذبة عن طريق شبكات الانترنت ومواقع التواصل الاجتماعي ومواقع إلكترونية وهمية وغير معتمدة وهذا ما جعل الكثير من المستهلكين عرضة للمخاطر التي تواجههم نتيجة الخداع الإلكتروني للمستهلك. ولمعالجة إشكالية الدراسة اعتمد على المنهج الوصفي التحليلي واستخدام مجموعة من المراجع والمصادر التي لها علاقة بموضوع الدراسة وكما تم الاعتماد على دراسات سابقة للموضوع وهذا لتبيان القيمة العلمية المضافة لمقارنة لدراسات البحثية السابقة، ومن التوصيات التي خرجنا ا في هذه الورقة البحثية أنه ولحماية المستهلك الإلكتروني من ظاهرة التظليل الاشهاري للمنتجات والخدمات ينبغي على الجهات المخولة لهم الحماية قانونيا العمل على التصدي لهذه الجرائم وتوعية المستهلكين لمخاطر التي تعترض أموالهم وأصولهم من خلال تنظيم حملات توعية عبر قنوات الاتصال وفرض عقوت صارمة لمرتكبي هذه الممارسات من خلال تخصيص جانب قانوني وردعي.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries03;-
dc.subjectالإشهار، المستهلك الإلكتروني، آليات حماية المستهلك، التظليل الإشهاري، الإشهار الكاذبen_US
dc.subjectadvertising, consumer electronics, consumer protection mechanisms, advertising shading, false advertisingen_US
dc.titleآليات حماية المستهلك الإلكتروني في ممارسات الإشهار المظللen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
48.pdf966,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.