Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/213
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبد الرزاق, بن علي,ابن سيرودفاطمة الزهراء-
dc.date.accessioned2020-10-19T08:04:15Z-
dc.date.available2020-10-19T08:04:15Z-
dc.date.issued2018-04-24-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/213-
dc.descriptionNowadays the world is witnessing are-engineering of the marketing process and an increasing orientation towards internet marketing that has created a sophisticated shopping environment that will bring consumers more luxury and pleasure in the search for their needs and to satisfy them. Although the use of the internet has led to more information about products and that consumers have the ability to search for the products they need and evaluate alternatives, then take the purchase decision, however the consumer decisions have uncertain results and include unknown consequences facing the consumer with different risk degrees when implementing those purchasing decisions associated with various products. Given the particular nature of the internet this has contributed to the increase of the risks associated with online shopping. This study aims to identify the perceived risks of online shoppers and the means of reducing it. Basides, it aims to provide suggestions that may help companieswho market their products online to reduce the effect of these perceived risks.en_US
dc.description.abstractيشهد العالم في وقتنا الحالي إعادة هندسة عملية التسويق والتوجه المتزايد نحو التسويق عبر الانترنت الذي أوجد بيئة تسوق متطورة تحقق للمستهلكين مزيدا من الرفاهية والمتعة في البحث حاجام وإشباعها، وبالرغم من أن استخدام الانترنت أدى إلى توفير معلومات أكثر عن المنتجات وأصبح لدى المستهلكين القدرة على البحث عن المنتجات التي يحتاجوا وتقييم البدائل من ثم أخذ قرار الشراء، إلا أن القرارات التي يتخذها المستهلك غير مؤكدة النتائج وتتضمن عواقب غير معروفة تواجه المستهلك بدرجات مختلفة من المخاطرة عند تنفيذ تلك القرارات الشرائية المرتبطة بمختلف المنتجات، ونظًرا للطبيعة الخاصة للإنترنت فقد ساهم ذلك في ز المخاطر المرتبطة لتسوق عبر الانترنت. دف الدراسة إلى معرفة المخاطر المدركة لدى المتسوقين إلكترونيا وسبل الحد منها، كما تهدف الدراسة إلى تقديم اقتراحات من شأا مساعدة المؤسسات المسوقة لمنتجا تها إلكترونيا في الحد من ثير هذه المخاطرen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries03;-
dc.subjectالتجارة الالكترونية، التسويق عبر الانترنت، المستهلك، المخاطر المدركة، إستراتيجية المؤسسةen_US
dc.subjectElectronic commerce,Internet Marketing,Consumer,Perceived Risks, Firm Strategyen_US
dc.titleتحدت ومخاطر التسوق عبر الانترنت لدى المستهلكين وسبل الحد منها: عرض وتحليلen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
42.pdf834,1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.