Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2072
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعبير, العايب, لعلالي شيماء-
dc.date.accessioned2022-12-07T10:12:48Z-
dc.date.available2022-12-07T10:12:48Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص " إقتصاد نقدي وبنكي "en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2072-
dc.descriptionThe study aims to assess the role of electronic banking services in promoting financial inclusion in Algeria, and for the purpose of completing the study, we used the descriptive analytical approach. study found that the contribution of electronic banking services was weak. The average ATM for financial inclusion during 2016 to 2020 is not more than 1.78%. in addition to the weakness of average terminal index of financial inclusion during the same period, estimated at 18%.en_US
dc.description.abstractتهدف هذه الد را سة الى تقييم دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الشمول المالي في الجزا ئر وبغرض إنجاز الد ر سة إستخدمنا المنهج الوصفي التحليلي، حيث لايتعدى متوسط مؤشر الصرا ف الآلي للشمول المالي خلال الفترة من 2016 الى 2020 1.78% ، بالإضافة إلى ضعف متوسط مؤشر المحطات الطرفية لشمول المالي خلال نفس الفترة حيث قدرت ب 18.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالخدمات المصرفية الإلكترونية، الشمول المالي، الجزا ئرen_US
dc.subjectelectronic banking services, financail inclusion, Algeriaen_US
dc.titleدور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الشمول الماليen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة الجزائر 2016 - 2020en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.