Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2072
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | عبير, العايب, لعلالي شيماء | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-07T10:12:48Z | - |
dc.date.available | 2022-12-07T10:12:48Z | - |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.citation | تخصص " إقتصاد نقدي وبنكي " | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2072 | - |
dc.description | The study aims to assess the role of electronic banking services in promoting financial inclusion in Algeria, and for the purpose of completing the study, we used the descriptive analytical approach. study found that the contribution of electronic banking services was weak. The average ATM for financial inclusion during 2016 to 2020 is not more than 1.78%. in addition to the weakness of average terminal index of financial inclusion during the same period, estimated at 18%. | en_US |
dc.description.abstract | تهدف هذه الد را سة الى تقييم دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الشمول المالي في الجزا ئر وبغرض إنجاز الد ر سة إستخدمنا المنهج الوصفي التحليلي، حيث لايتعدى متوسط مؤشر الصرا ف الآلي للشمول المالي خلال الفترة من 2016 الى 2020 1.78% ، بالإضافة إلى ضعف متوسط مؤشر المحطات الطرفية لشمول المالي خلال نفس الفترة حيث قدرت ب 18. | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.subject | الخدمات المصرفية الإلكترونية، الشمول المالي، الجزا ئر | en_US |
dc.subject | electronic banking services, financail inclusion, Algeria | en_US |
dc.title | دور الخدمات المصرفية الإلكترونية في تعزيز الشمول المالي | en_US |
dc.title.alternative | دراسة حالة الجزائر 2016 - 2020 | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Business and management economics |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
حدود_الخدمات_المصرفية_الإلكترونية_في_تعزيز_الشمول_المالي.pdf | 2,82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.