Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorاكرام, بن جعيط , مريوشالهام-
dc.date.accessioned2022-12-01T10:01:49Z-
dc.date.available2022-12-01T10:01:49Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationتخصص: أدب حديث ومعاصرen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/2006-
dc.descriptionThis study revolves around the subject of experimentation and exoticism in the art of the story, as it seeks to shed light on them as a means of renewal in literary creativity. What are the manifestations of experimentation and exoticism in the short story? In order to answer this question, we distributed the research according to a plan represented in an introduction, an introduction that included the concept of the terms experimentation and exoticism, and a first chapter under which the element of the emergence of the Arab and Egyptian story falls, followed by the element of experimentation in the ontemporary Arab story. As for the second chapter, we devoted it to the applied study entitled the aesthetics of exoticism and manifestations of experimentation in the Infinite Walls City group. We dealt with the empirical narrative construction, the exoticism of the character, the narrative event, the exoticism of space and the narrative experimentation at the level of time and place, relying on the thematic approach. Finally, a conclusion in which we clarified the most important findings, which are that experimentation and exoticism are among the new narrative techniques that aim to break the norm. And the old classic art form and the pursuit of innovation and renewal.en_US
dc.description.abstractتتمحورهذه الد راسة حول موضوع التجريب والغ ا رئبية في فن القصة، حيث تسعى لتسميط الضوء عمييما باعتبارىما وسيمة تجديد في الإبداع الأدبي، ليذا جاء بحثنا موسوم بالتجريب والغ ا رئبية في مجموعة مدينة الحوائط اللانيائية القصصية لطارق إمام، ويطرح ىذا البحث سؤالا محوريا تمثل في ما ىي تمظي ا رت التجريب والغ ا رئبية في القصة القصيرة ؟ ومن أجل الإجابة عن ىذا السؤال و زعنا البحث وفق خطة تمثمت في مقدمة، ومدخل تضمن مفيوم مصطمحي التجريب والغرا ئبية ، وفصل أول يندرج تحتو عنصر نشأة القصة العربية والمصرية ، ويميو عنصر التجريب في القصة العربية المعاصرة. أما الفصل الثاني خص ص ناه لمد ا رسة التطبيقية المعنونة بجماليات الغ ا رئبية ومظاىر التجريب في مجموعة مدينة الحوائط اللانيائية تناولنا تجريبية البناء القصصي، وغرا ئبية الشخصية، اولحدث القصصي، وغرا ئبية الفضاء والتجريب القصصي عمى مستوى الزمان والمكان معتمدين بذلك عمى المنيج الموضوعاتي. وأخي ا ر خاتمة أوضحنا فييا أىم النتائج المتوصل إلييا والمتمثمة في أن التجريب والغرا ئبي من التقنيات السردية الجديدة التي تهدف إلى كسر المألوف والشكل الفني الكلاسيكي القديم اولسعي إلى الابتكار والتجديد.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتجريب، الغرائبية، مدينة الحوائط اللانهيائية، طارق إمام، اللامعقول، غير مألوف، السرياليةen_US
dc.subjectExperimentation, Exoticism, City of Infinite Walls, Tarek Imam, The Absurd, Uncommon, Surrealismen_US
dc.titleالتجريب والغرائبية في مجموعة مدينة الحوائط اللانهائية القصصية لطارق إمامen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
التجريب والغرائبية.pdf6,8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.