Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1888
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorعمار, فلالة-
dc.date.accessioned2022-10-10T13:34:35Z-
dc.date.available2022-10-10T13:34:35Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1888-
dc.descriptionSocial media sites are among the most used sites by the browsers of the net, as these sites have provided the characteristics and capabilities of their advantage from the rest of the websites. Social media sites have also contributed through posting on these sites to strengthen the promotion and its role in the success of the promotional strategy. In this study we have sought to reveal the success of the promotional strategy adopted by the Algerian Telecom Corporation (the first deal for networks and communication services in Algeria) in its practice through Facebook. The study concluded, through analyzing its Facebook page, That the Algerian Telecom Corporation, like other institutions, imposed its existence and established its presence through these sites by preserving its audience, providing the most important information and services, and thus increasing sales and achieving profits.en_US
dc.description.abstractان مواقع التواصل الاجتماعي من أكثر المواقع استخداما من قبل متصفحي شبكة النت، فهذه المواقع وفرت خصائص وإمكانيات ميزتها عن بقية المواقع الإلكترونية، كما ساهمت مواقع التواصل الاجتماعي من خلال ما تعمل على نشره في هذه المواقع على تدعيم الترويج ودوره في نجاح الاست ا رتيجية الترويجية وقد سعت هذه الد ا رسة إلى الكشف عن مدى نجاح الاست ا رتيجية الترويجية الذي تعتمده مؤسسة اتصالات الج ا زئر )المتعامل الأول للشبكات وخدمات الاتصال في الج ا زئر( في ممارستها عبر موقع فيسبوك. ولقد توصلت الد ا رسة من خلال تحليل صفحتها على فيسبوك إلى أن مؤسسة اتصالات الج ا زئر كغيرها من المؤسسات فرضت وجودها وأسست حضورها عبر هذه المواقع من خلال المحافظة على جمهورها وتوفير أهم المعلومات والخدمات وبالتالي زيادة المبيعات وتحقيق الأرباح.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectمواقع التواصل الاجتماعي، موقع فيسبوك، مؤسسة اتصالات الج ا زئر، الاست ا رتيجية الترويجية .en_US
dc.subjectsocial networking sites, Facebook website, Algiers Telecom Corporation, promotional strategy.en_US
dc.titleدور مو اقع التواصل الاجتماعي في نجاح استراتيجية الترويج دراسة صفحة اتصالات الجزائر عبر الفيس - بوك -en_US
dc.title.alternativeتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.