Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1887
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأيمن, ناصري-
dc.date.accessioned2022-10-10T13:25:41Z-
dc.date.available2022-10-10T13:25:41Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1887-
dc.descriptionThe study aimed to define the concept of marketing through social media sites and its role in achieving the goals of non profit organizations, as organizations that contribute to local development, and by putting forward a number of hypotheses and then designing a questionna ire to address these hypotheses, to carry out the field study distributed 40 forms addressed to members of the Algerian Red Crescent Society in Mila state, and then analyzed the data of the study using the program statistical packages (spss), the results o f the study showed that marketing through Facebook has a role in achieving some Objectives such as improving and raising the level of beneficiary satisfaction, fundraising and service delivery, and developing the capabilities and skills of individuals in o rder to grow and expand the association's programs and activities.en_US
dc.description.abstractهدفت الد ا رسة الى تحديد مفهوم التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي ودوره في تحقيق اهداف المنظمات غير الربحية، وذلك باعتبارها منظمات تساهم في التنمية المحلية، ومن خلال طرح جملة من الفرضيات ثم تصميم استبيان لمعالجة هذه الفرضيات، للقيام بالد ا رسة الميدانية تم ت وزيع 40 استمارة موجهة لمنتسبي جمعية الهلال الأحمر الج ا زئري بولاية ميلة، ثم تحليل معطيات الد ا رسة باستخدام برنامج الحزم الإحصائية (spss) ، أظهرت نتائج الد ا رسة أن التسويق عبر موقع الفيس بوك له دور في تحقيق بعض الأهداف مثل تحسين ورفع مستوى رضا المستفيدين وجمع التبرعات وتقديم الخدمات، وتطوير قد ا رت ومها ا رت الاف ا رد بهدف النمو والتوسع في ب ا رمج ونشاطات الجمعية .en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالتسويق، التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي، المنظمات غير الربحية، الجمعياتen_US
dc.subject: Marketing, social media marketing, nonprofit organizations, ass ociationsociations.en_US
dc.titleدور التسويق عبر مواقع التواصل الاجتماعي في تحقيق اهداف المنظمات غير ربحية دراسة حالة جمعية الهلال الأحمر الجزائريen_US
dc.title.alternativeتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.