Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1873
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسارة : شيماء, كباش;بولقصب-
dc.date.accessioned2022-10-10T10:12:51Z-
dc.date.available2022-10-10T10:12:51Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1873-
dc.descriptionThis topic aims to study the impact of knowledge management on marketing innovation in the Red Carpet Hotel - Mila, where the dimensions of knowledge management were relied on: knowledge generation, knowledge storage, knowledge dissemination, knowledge application, and the impact of each dimension on the hotel's marketing innovation, In order to achieve the objectives of the study, a questionnaire was used as a tool for the study, and it was distributed to a sample of 30 employees of the Red Carpet Hotel. The study resulted in a set of results represented in: • There is an impact of knowledge management on marketing innovation in the Red Carpet Hotel - Mila. • There is an impact of the knowledge generation dimension on marketing innovation in the Red Carpet Hotel - Mila. • The knowledge storage does not affect the marketing innovation in the Red Carpet Hotel - Mila. • The dissemination of knowledge does not affect the marketing innovation of the Red Carpet Hotel - Mila. • The application of knowledge does not yet affect the marketing innovation in the Red Carpet Hotel - Mila. The study provided a set of explanations and recommendations related to the topic.en_US
dc.description.abstractيهدف هذا الموضوع إلى د ا رسة أثر إدارة المعرفة على الإبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر – ميلة ،حيث تم الإعتماد على أبعاد إدارة المعرفة المتمثلة في: توليد المعرفة، تخزين المعرفة، نشر - المعرفة، تطبيق المعرفة، ومدى تأثير كل بعد على الإبتكار التسويقي للفندق، ومن أجل تحقيق أهداف الد ا رسة تم إستخدامالإستبيان كأداة للد ا رسة، وتم توزيعه على عينة 30 موظف من موظيفين فندق البساط الأحمر، وقد تم إستخدام الحزمة الإحصائيةللعلوم الإجتماعية) SPSS ( من أجل تحليل بيانات الإستبيان وهذا بالإعتماد على المتوسطات الحسابية والإنحدار وغيرها من الإختبا ا رت، وقد توصلت الد ا رسة إلى مجموعة من النتائج تمثلت في:  وجود أثر لإدارة المعرفة على إبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة . - –  هناك أثر لبعد توليد المعرفة على الإبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة . - –  لا يؤثر بعد تخزين المعرفة على الإبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة . - –  لا يؤثر بعد نشر المعرفة على الإبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة . -  لا يؤثر بعد تطبيق المعرفة على الإبتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة . وقدمت الد ا رسة مجموعة من التفسي ا رت والتوصيات ذات الصلة بالموضوع. Abstracten_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.titleأثر إدارة المعرفة على الابتكار التسويقي في فندق البساط الأحمر ميلة – -en_US
dc.title.alternativeتخصص " تسويق الخدمات "en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.