Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/180
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorابوبكر , بوسالم, بوبكر ياسين-
dc.date.accessioned2020-10-04T13:23:03Z-
dc.date.available2020-10-04T13:23:03Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.issn2392-5361-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/180-
dc.descriptionOne of the most important methods in new product development is the Technical one, It works basically to insert new product to the market or create some other one never seen before, This method has some collateral effects on the consumption way the costumer get used on. This product may also be focused on some categories of customers, and less responsive to the needs comparing to another specialized products, This technical developed product may also let the costumer feel that he pays on unused featuresen_US
dc.description.abstractإن من أسالیب تطویر المنتجات "الأسلوب التقني في تطویر المنتجات"، وهو واحد من أهم الأسالیب المعتمدة بغیة طرح مُنْتَج جدید لم یكن معروف في السوق أو لم یكن موجود أصلا، وله الأثر البالغ على العادات الاستهلاكیة التي تعود علیها الزبون، فطرح منتج جدید بهذا الأسلوب من شأنه أن یوقع المنتج في وهم السوق الكبیرة كذلك، لأنه ومع الانتقال من مُنْتَج إلى مُنْتَج آخر بنسخة مطورة منه أو جدید نهائیا قد یحدث وأن یقع الاهتمام على زبون معین والاستماع إلیه دون غیره من جهة، وكذلك قد یجعله في مرتبة أقل احترافیة مما لو قورن بمنتوج آخر متخصص، وتجدر الإشارة هنا انه ومع تنوع أذواق المستهلكین، فالمنتج هذا یمكن أن یجعل الزبون یحس انه یدفع سعرا على بعض التقنیات التي لا یحتاجها و قد لا یستعملها لاحقا أبداen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid Boussouf University centre- Milaen_US
dc.relation.ispartofseries05;-
dc.subjectتطویر المنتجات، الأسالیب التقنیة في تطویر المنتجات، الجیل الثاني والثالث لخدمة الهاتف النقال في الجزائر.en_US
dc.subjectNew product development, Technical methods of New product development, GSM & 3G in Algeria.en_US
dc.titleأثر اعتماد أسالیب "تطویر المنتجات" التقنیة في طرح "منتج جدید" دراسة حالة خدمة الهاتف النقال بجیلیها "الجیل الثاني ) "(GSMو "الجیل الثالث ) "(3Gفي الجزائرen_US
dc.title.alternativeThe effect of depending The Product Development technical methods on creating new product A study on the Mobile services: The Second generation GSM and The third 3G.en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
د-أبوبكر سالم.pdf4,67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.