Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1705
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسعيدي, أحلام-
dc.date.accessioned2022-04-27T11:49:12Z-
dc.date.available2022-04-27T11:49:12Z-
dc.date.issued2021-12-31-
dc.identifier.issn2773-2797-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1705-
dc.descriptionAlthouth the old rethorical lesson was described as rich in its entirery and considered a fertile souece for scholars to this day, there were calls to renew it and lin kit to what has been new in recent studies, including deliberative, wich are directly related to rhetoric, wich necessitates the benefit of each field from the other and this intersection between both rhetoric and deliberative even with other sciences such as linguistics and semiotics have been termed new rhetoric, and many researchers have specialized in the west and arabs as well, among them Mohammed Al- omari and on this study deals with trying to reveal the paragmatics dimensions in his book the rhetoric of persuasive speech in an attempt to highlight this meeting the two sciensesen_US
dc.description.abstractرغم أن الدرس البلاغي القديم وصف بالثري في مجمله، واعتُبِر منبعا خصبا للدارسينن لىيي ينمنيا ؛للا أنيه ااني هنياو تعينا لتجدييدس ور فيه بميا اسيتجد فيي الدراسيا ا دي ي ، مين ب اليا التداول ي الايا ري رب ارربا يا مبا ي ا بالبلاغي مميا يةيتم اسيت ات اي مجيا مين ا خي . هيتا التقيا بينن اي مين البلاغي والتداول ي والعلين ا لخي االلسان ا والس م اء قد اصفلح عل ه البلاغ ا جديد ، وقيد اخيتب بيه ر نير مين البيال نن اللي ب والعي ب ريتل ، مين ب يالم مةميد العمي ي وعل يه رتفي ا هيتس الدراسي لىيي مةاولي الاويف عين الهعيات التداول ي فيي رتابيه بلاغي ا فياب الإقناعي في مةاول لإب از هتا التقا بنن العلمنن. الكلمات المفتاحية: البلاغ ، البعد التداوىي، ا فاب، الإقناعen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.relation.ispartofseriesالمجلد1 العدد 2;-
dc.subjectالبلاغة ، البعد التداوىي، الخطاب، الإقناعen_US
dc.subjectrhetoric,speech, paragmatics dimensions,persuasionen_US
dc.titleالبعد التّداولي في البلاغة الجديدة عند محمد العُمَري من خلال كتابه "بلاغة الخطاب الإقناعي"en_US
dc.title.alternativeThe pragmatic dimension in the new rhetoric of Muhammad al-Omari Through his book "The Rhetoric of Persuasive Discourse"en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Literature and foreign languages



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.