Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1602
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | راضية, حليس, لطرش فتيحة | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-24T10:07:18Z | - |
dc.date.available | 2022-02-24T10:07:18Z | - |
dc.date.issued | 2021-09 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1602 | - |
dc.description | The researche deals with a new methode in the rhetorical procedure of what is known in the modern era as textual linguistics, where his discussion came to address the role of consistency and hormony in building educational texts in the four year average book within the books of the second generation. In order to identify the most prominent tools used in the consistency of the texts in the book, on the one hand, and revealing the most important changes that accurred in the Arabic language book, the second generation, copmared to the first genration, on the other hand and we conclude that the consistency tools were prouided to the learner irectly and indirectly Hawever, what we cnow about harmony was not presented to the learner and pearhaps this is due to the fact that some see that consistency is the same as harmony. | en_US |
dc.description.abstract | يتناول البحث طريقة جديدة في الإجر ا ء البلاغي بما يعرف في العصر الحديث اللسانيات النصية؛ حيث جاءت مباحثه لتتناول دور الاتساق والانسجام في بناء النصوص التعليمية في كتاب السنة ال ا ربعة متوسط ضمن كتب الجيل الثاني. وذلك بهدف الوقوف على أبرز الأدوات المستخدمة في اتساق النصوص الموجودة في الكتاب من جهة، والكشف على أهم التغي ا رت التي أ حدثت في كتاب اللغة العربية الجيل الثاني مقارنة بالجيل الأول من جهة أخرى ، لنخلص إلى أن أدوات الاتساق ق دمت للمتعلم بطريقة مباشرة وغير مباشرة غير أن ما عرفناه عن الانسجام لم ي قدم للمتعلم وربما هذا ا رجع إلى أن البعض يرى أن الاتساق هو نفسه الانسجام | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | الاتساق-الانسجام-النصوص التعليمية-الكتاب المدرسي-الجيل الثاني | en_US |
dc.subject | Consistency – harmony – educational texts – textbook – the second Generation textbook | en_US |
dc.title | دور الاتساق والانسجام في بناء النصوص التعليمية | en_US |
dc.title.alternative | كتاب السنة الر ا بعة متوسط – أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
دور الاتساق والانسجام في بناء النصوص التعليمية.pdf | 6,41 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.