Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1598
Title: تعليمية اللغة العربية لذوي الاحتياجات الخاصة
Other Titles: فئة المعوقين سمعيا أنموذجا
Authors: شهيناز, لطرش, دربالة صبرينة
Keywords: ذ وو الاحتياجات الخاصة، الإعاقة السمعية، التعميم، المغة العربية، البدائل التربوية
people with special needs, hearing impairment, education, Arabic language, educational alternatives
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقية
Abstract: لقد هدفت در اسة موضوع تعليمية اللغة العربية لذوي الاحتياجات الخاصة –فئة المعوقين سمعيا-إلى التعريف بذوي الاحتياجات الخاصة والتعرف عمى طرق التواصل مع فئة المعوقين سمعيا وكذا التعرف عمى واقع تعمم ىذه الفئة بصفة عامة وتعمم المغة العربية بصفة خاصة كما ىدفت الى التعرف عمى المشكلبت التعميمية التي تواجييا وعمى واقع الخدمات الموفرة ليم ومدى ملبئمة الب ا رمج المعدة لتدريس ىذه الفئة
Description: The study of the subject of Arabic language teaching for individuals with special needs, hearing-Impaired group aimed at sharing information about this group of people and at the same time, learning the possible ways of communicating with them, in addition to gaining feedback regarding how these disabled people learn in eneral, and how they learn Arabic in particular. Another aim of the study was to pinpoint the educational problems aced by this group shed light on the nature of the services provided and to measure the level of conformity of the programs designed for teaching this specific group of people.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1598
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
تعليمية اللغة العربية لذوي الاحتياجات الخاصة.pdf1,83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.