Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1576
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | سارة, العايب | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-22T09:07:01Z | - |
dc.date.available | 2022-02-22T09:07:01Z | - |
dc.date.issued | 2021-09 | - |
dc.identifier.citation | تخصص: لسانيات تطبيقية | en_US |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1576 | - |
dc.description | Reforming the educational system is one of the priorities of the Algerian state, and this includes paying ttention to the textbook and its educational images. The primary school teacher seeks with all available capabilities and means to make the educational process successful, especially if it comes to providing his learners with the necessary language skills that are the key to acquiring all knowledge afterwards. There is no kind of cognitive achievement in the absence of language. | en_US |
dc.description.abstract | إصلاح المنظومة التربوية من أولويات الدولة الج ا زئرية ،و يشمل ذلك الاهتمام بالكتاب المدرسي و ما يحتويه من صور تعليمية و يسعى معلم المدرسة الابتدائية بكل الإمكانيات و الوسائل المتاحة إلى انجاح العملية التعليمية خاصة إذا تعلق الأمر بإكساب متعلميه المها ا رت اللغوية اللازمة التي هي مفتاح اكتساب كل المعارف بعدئذ ، فلا وجود لأي نوع من التحصيل المعرفي في غياب اللغة | en_US |
dc.language.iso | ar | en_US |
dc.publisher | Abdelhafid boussouf university Centre mila | en_US |
dc.subject | الصورة التعليمية ،المها را ت اللغوية ، الكتاب المدرسي | en_US |
dc.subject | educational picture, language skills, textbook | en_US |
dc.title | الصورة النصية ومهارات اللغة العربية بين التلقي والإنتاج في منهاج اللغة العربية | en_US |
dc.title.alternative | السنة الأولى ابتدائي أنموذجا | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
Appears in Collections: | Arabic language and literature |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
الصورة النصية ومهارات اللغة العربية بين التلقي.pdf | 4,87 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.