Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorأميرة, حاج عزام, هباش مديحة-
dc.date.accessioned2022-02-20T08:48:45Z-
dc.date.available2022-02-20T08:48:45Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: لسانيات تطبيقيةen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1562-
dc.descriptionModern teaching strategies are considered among the methods and technique that the teacher chooses to make a successful teaching process. It is the method he uses in teaching subjects and activities in order to reach the desired goals. It is also a set of method and procedures followed for the course of the lesson.Among the modern strategies is the micro-teaching method, which is considered modern as it relies heavily on chnology and video technology as it works to provide the trainee with new skills, in which the student-teacher teaches a group of students ranging from 10 to 15 student in specific period of time ranging from five to ten minutes. He recorder his educational position by videotaping and when he finishes presenting his lesson, he is discussed by his supervisor and his colleagues about the mistakes he made, and then the video is re-recorded again. This strategy was applied its beginning in university stages and it has met with success because this strategy uses the visual recorder to help the students-teacher improve his skills because he watches himself how he presents and pays attention to mistakes and lapes that he fallen into though echo-return.We have tried to apply this strategy to primary stage,especially the second stage of primary school in order to succeed in one of the skills and improve the performance of students though diversification and abstraction in methods and strategies to arouse their passion for study and to raise them to the highest levels,all using modern technology.en_US
dc.description.abstractتعد استرا تيجيات التدريس الحديثة من أساليب وطرق الذي يختارها المعلم لإنجاح الموقف التدريسي، فهي الأسلوب الذي يتبعه في تدريسه للمواد والأنشطة بغية الوصول إلى الأهداف المرجوة، إنّها كذلك مجموعة من الأساليب والإج ا رءات المتّبعة لسير الحصة الد ا رسية. من بين الاست ا رتيجيات الحديثة أسلوب التدريس المصغر الذي يعد حديث النشأة فهو يعتمد على التكنولوجيا بشكل كبير ومن وسائله تقنية الفيديو، حيث يعمل على إكساب المتدرب مها ا رت تدريسية جديدة، وفيه يقوم الطّالب المعلّم بتدريس مجموعة من التلاميذ يت ا روح عددهم ما بين 91 إلى 95 تلميذ في فترة زمنية محددة تت ا روح ما بين خمسة إلى عشر دقائق ويسجّل موقفه التعليمي عن طريق التصوير بالفيديو، وعند الانتهاء من تقديم درسه يناقش من طرف أستاذه المشرف وزملائه على الأخطاء التي وقع فيها ثم يعاد تسجيل فيديو مرة أخرى. وقد طبقت هذه الاست ا رتيجية في بدايتها في الم ا رحل الجامعية وقد لاقت نجاح كون أن هذه الاست ا رتيجية تستخدم المسجل المرئي هذا ما ساعد الطالب المعلم من تحسين مها ا رته لأنه يشاهد نفسه كيف يقدم فينتبه إلى الأخطاء والهفوات التي وقع فيها من خلال رجع الصّدى. وقد حاولنا تطبيق هذه الاست ا رتيجية على الم رحلة الابتدائية وخصوصا الطور الثاني ابتدائي وذلك لإنجاح مهارة من المها ا رت وتحسين مستوى أداء التلاميذ من خلال التنويع والتجديد في الأساليب والاست ا رتيجيات لإثارة شغفهم نحو الد ا رسة وللارتقاء بهم لأعلى المستويات كل ذلك باستخدام التكنولوجيا الحديثةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisherAbdelhafid boussouf university Centre milaen_US
dc.titleاستراتيجية التدريس المصغر في ظل أزمة كورونا وأثرها على فهم المتعلمين الطور الثاني ابتدائي أنموذجاen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
استراتيجية التدريس المصغر في ظل أزمة.pdf5,22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.