Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1560
Title: -أثر المدرسة القرآنية والتربية التحضيرية في إكتساب اللغة لدى المتعلم -مدرسة محمد لوصيف أنموذجا -زغاية
Authors: زينب, زواغي, بوسمينة نزيهة
Keywords: التّربية، المدرسة، الاكتساب، المتعلّم
education, school, acquisition, learner
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص: لسانيات تطبيقيّة
Abstract: يتناول هذا البحث قضيّة من قضايا التّعليميّة ألا وهي )أثر المدرسة القرآنيّة والتّربية التّحضيريّة في اكتساب اللّغة لدى المتعلّم ( حيث نجد أنّ المتعلّم يكتسب اللّغة بشكل طبيعيّ في هذين المرحلتين؛ بل إنّهما مرحلتان يمكّنان المتعلّم من معرفة الظّواهر ال لّغويّة في كلّ أشكالها؛ فالمتعلّم في بادئ تعليمه يأخذ القواعد الأساس ثم يقوم بتطويرها تدريجيّا؛ إذ نلمس ذلك من خلال ك ا رس الأنشطة اللّغويّة بالنسبة للتّربية التّحضيريّة، وك ا رس الحروف بالنّسبة للمدرسة القرآنيّة؛ كون المتعلّم يأخذ مبادئ الحروف؛ لذا فإنّ متابعة المتعلّم في هذه المرحلة مهمّة في مسيرة التّحصيل اللّغويّ لدى المتعلّم.
Description: This research deals with one of the educational issues, which is (the impact of the Qur’anic school and preparatory education on the learner’s language acquisition process), Where we find that the learner acquires language naturally in these two stages. Besides, they are two stages that enable the learner to know linguistic phenomena with all their forms. At the beginning of the educational process, the learner takes the basic rules and then develops them progressively. As we observe this through the Linguistic activity book for preparatory education, and the booklet of letters for the Qur’anic school, the follow-up of the learner at this stage is portant in the process of linguistic as well as the learner takes the principles of letters achievement.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1560
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.