Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1553
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Asma, BENALILECHE | - |
dc.date.accessioned | 2022-02-17T10:49:51Z | - |
dc.date.available | 2022-02-17T10:49:51Z | - |
dc.date.issued | 2021-06-30 | - |
dc.identifier.issn | 2773-2797 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1553 | - |
dc.description | يتزايد تطوير تعلم اللغة بمساعدة الكمبيوتر بشكل سريع، لا سيما في مجال تقييم اللغة حيث يمكن تحسين أداء الطلاب في مهارة الكتابة. يُطلب من طلبة الماستر تقديم أطروحة في استيفاء جزئي لمتطلبات التحصل على الشهادة. ومن ثم، فمن المفترض أن استخدام بعض برامج الكم بيوتر يمكن اعتباره أداة لغوية متطورة لمساعدة مشاكل الطلاب في كتابة أطروحاتهم. من خلال تجربتي كمشرف وممتحن لأطروحات الماستر ، لاحظت أن الطلاب يرتكبون بعض الأخطاء النحوي ة والمفردات والهجاء وعلامات الترقيم التي من شأنها أن تدفع الممتحن للتركيز على تلك ا لأخطاء بد من التركيز على محتوى ً لا أداة يمكن استخدامها لتصفح الأطروحات للتحقق من الأخطاء النحوية من Grammarly الرسالة. على سبيل المثال ، يعد برنامج خلال توفير استخدام القواعد النحوية الصحيحة. يساعد هذا البرنامج الطلاب على اختيار الكلمات المناسبة واستخدام المف ردات بناءً على المحتوى. كما أنه يوفر الاقتراحات والتصحيحات وكذلك التفسيرات المقدمة، حتى يتمكن الطلاب من معرفة وفهم أخطاء كتابتهم بسهولة من خلال التعليقات الآلية. ومن ثم ، ستركز هذه الدراسة وتحد من المشكلة في تنفيذ أداة لتعزيز مهارات الكتابة لدى الط لاب ، وبالتالي زيادة حماس الطلاب في الكتابة وجودة الكتابة في الرسائل. أخيرًا ، Grammarly يُنصح الأساتذة بمعرفة كيفية تنفيذ برمجيات الكمبيوتر في عملية كتابة الأطروحات لتحقيق النتائج المرجوة | en_US |
dc.description.abstract | The development of Computer Assisted Language Learning has been rapidly increasing, especially in the field of language evaluation in which students’ performance in the writing skill could be improved. Master two students are required to submit a dissertation in partial fulfillment of the requirements for Master’s degree. Hence, it is assumed that the use of some computer software can be considered as a sophisticated language tool to assist students’ problems in writing their dissertations. During my experience as a supervisor and examiner of master dissertations, I have noticed that students commit some grammar, vocabulary, spelling and punctuation mistakes which would lead the examiner to focus on those mistakes rather than focusing on the content of the dissertation. For instance, Grammarly software is a tool that can be used to scan dissertations to check the grammatical errors by providing the use of correct grammatical rules. This software helps students to select the proper words and vocabulary usage based on the content. It also provides the suggestions, corrections, as well as explanations are presented, so students can easily know and understand the errors of their writing through the automated feedback. Hence, this study will focus and limit the problem to the implementation of Grammarly tool to boost students’ writing skill, thus growing students’ writing enthusiasm and writing quality in dissertations. Finally, teachers are recommended to know how to implement computer technology in the process of writing dissertations to achieve the desirable results | en_US |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | university center of abdalhafid boussouf - MILA | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Vol. 1 No. 1;01 | - |
dc.subject | Computer Assisted Language Learning, Master Dissertations, Academic Wrinting, Grammarly Software | en_US |
dc.subject | تعلم اللغة بمساعدة الحاسوب ، رسائل الماستر ، الكتابة الأكاديمية | en_US |
dc.title | Applying Grammarly Software to Correct Mistakes Committed by Master Two Students in Writing Dissertations | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Literature and foreign languages |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
مجلة كفاية م 1 ع1 جوان 2021م (15).pdf | 545,29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.