Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorفاطمة, قيدوش-
dc.date.accessioned2022-02-17T09:52:52Z-
dc.date.available2022-02-17T09:52:52Z-
dc.date.issued2021-06-30-
dc.identifier.issn2773-2797-
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1544-
dc.descriptionContent of t The textbook is considered as an effective means of communication between the teacher and the learner in order to achieve the desired purpose of the educational act. Therefore, attention has been paid to it in terms of both form and content. The latter has become the subject of many experiments for the sake of identifying its shortcomings via planning a concrete and rigorous program that goes with the changes taking place in the world. More attention has been given to the personality of the learner in order to form and develop it in a way that is consistent with the contemporary time, and for the sake of obtaining a generation that possesses scientific capacities. The latter can also be educational and derived from values having their source in the fundamentals of the nation and its components.. - What is meant by the textbook?- What is meant by values?- To what extent are these values effective, and can affect the coming generationsen_US
dc.description.abstractيّعدُّ الكتاب المدرس ي وسيلة تواصل فعّال بين المعل من الفعل التربوي ، ولهذا تمّ الاهتمام به من ناحيّة الشكل وكذا المضمون، هذا الأخير الذي أصبح محلّ تجارب دائمة للوقوف على وصارم لبرنامج يتماش ى والتغيُّرات التي يشهدها العالم. سلبياته بتخطيط فعليّ م والعمل على تكوينها وتط ّ لقد تمّ الاهتمام أكثر بشخصيّة المتعل ويرها بشكل يتماش ى مع العصر لأجل تكوين ناشئة ستمدّ من ثوابت الأمة ومقوماتها، وهذا من خلا ل التعليم بالمقاربة ُ تمتلك قدرات معرفيّة علميّة وأخرى تربويّة قيمية ت بالقيّم ، -فما مفهوم الكتاب المدرس ي ؟- وما مفهوم القيم ؟- ما مدى فعالية هذه القيم وتأثيرها على الناش ئةen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.relation.ispartofseriesالمجلد1 العدد 1;01-
dc.subjectالكتاب المدرسيي، القيّم ،المتعلم ، المدرسةen_US
dc.subjectTextbook, values, school, learneren_US
dc.titleالنص النثري وتصوير القيم مقاربة تحليلية في كتاب اللغة العربية مرحلة الثانوي أنموذجاen_US
dc.title.alternativethe prose text and values visualization , analytical approach in the Arabic language textbook – the secondary stage as a model-en_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:Literature and foreign languages

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
مجلة كفاية م 1 ع1 جوان 2021م (10).pdf303,89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.