Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1483
Title: دور معبر السعر في وضع هامش الربح الصحيح للمنتجات المبتكرة
Other Titles: دراسة حالة اللباس التقليدي الجزائري
Authors: جمال الدين, بولعراس
Keywords: المنتج المبتكر، السعر، التكلفة المستهدفة، معبر السعر.
Innovative Product, Price, Target Cost, price corridor of the mass
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Abdelhafid boussouf university Centre mila
Citation: تخصص " إدارة مالية "
Abstract: تهدف هذه الدراسة إلى إبراز دور معبر السعر في وضع هامش الربح الصحيح للمنتجات المبتكرة، من أجل التحليل الشامل لمختلف المتغيرات المؤثرة في مفردات البحث، تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي لفهم كيفية تطبيق دور معبر السعر في وضع هامش الربح الصحيح للمنتجات المبتكرة، مع دراسة حالة اللباس التقليدي، وخلصت الدراسة إلى أنه لابتكار منتج من اللباس التقليدي وجب على المؤسسة المنتج العمل على تقليص والغاء بعض العوامل في الصناعة، وفي نفس الوقت إضافة وانشاء بعض العوامل ما من شأنها تحقيق قفزة في القيمة للزبون والمؤسسة في نفس الوقت
Description: This study aims to highlight the role of price corridor of the mass in establishing the correct profit margin for innovative products, in order to comprehensively analyze the various different purposes affecting the vocabulary of the research, the analytical descriptive approach was used to understand how the role of the price corridor of the mass applies in the development of the correct profit margin for innovative products, while studying the status of traditional dress, the study concluded that to create a product of traditional dress the enterprise of the product had to work to reduce and eliminate some factors in the industry, while adding and creating some Factors that will make a leap in the value of the customer and the organization at the same time.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1483
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.