Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorسلمى, مزلاي, بوترعة منصور نجاة-
dc.date.accessioned2021-12-02T08:48:37Z-
dc.date.available2021-12-02T08:48:37Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص " اقتصاد نقدي وبنكي"en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1382-
dc.descriptionThis studyaimed at the extent to whichIslamicbanksadhere to Shariahcontrols in applying the marketing mix from the point of view of customers at Al Baraka Bank Constantine Branch 402, wherewedealt in the eoreticalside of this topic several concepts related to Sharia controls of the traditional and expanded marketing mix, i.e. the seven basic elementsthat are the service Banking, pricing, distribution and promotion, icalevidence, individuals, operations, service provision, and in order to answerthat, wedesigned a questionnaire thatincludes 23 phrases and distributed to the studysampleconsisting of 50 clients of Al Baraka Bank, Constantine Agency. In light of this, data werecollected, analyzed and hypothesestestedusing the Statistical Package for Science program. Social spss and manystatisticalmethods are used to achieve the study, including simple and multiple regressionanalysis, wherewefoundthat the impact of the commitment of Al Baraka Bank Constantine Agency Branch 402 to the legalcontrols in the level of its application of the traditional and xpanded marketing mix is high and in the good we made a set of recommendations for each of the bank’sworkers El Baraka Constantine Agency for the improvement of the marketing mix and the owners of future researchen_US
dc.description.abstractهدفت هذه الد ا رسة إلى مدى الت ا زم البنوك الإسلامية بالضوابط الشرعية في تطبيق المزيج التسويقي من وجهة نظر العملاء في بنك البركة وكالة قسنطينة فرع 402 ،حيث عالجنا في الجانب النظري لهذا الموضوع عدة مفاهيم متعلقة بالضوابط الشرعية للمزيج التسويقي التقليدي و الموسع اي العناصر الأساسية السبع التي هي الخدمة المصرفية و التسعير، التوزيع والترويج، الدليل المادي الأف ا رد العمليات تقديم الخدمة ومن أجل الإجابة على ذلك قمنا بتصميم استبيان يشمل 23 عبارة ووزع على عينة الد ا رسة المكونة من 50 عميل للبنك البركة وكالة قسنطينة وفي ضوء ذلك جرى جمع البيانات و تحليلها و اختبار الفرضيات باستخدام برنامج الحزمة الاحصائية للعلوم الاجتماعية spss و يتم استخدام العديد من الاساليب الاحصائية لتحقيق الد ا رسة منها تحليل الانحدار البسيط و المتعدد،حيث توصلنا إلى أن اثر الت ا زم بنك البركة وكالة قسنطينة فرع 402 بالضوابط الشرعية في مستوى تطبيقه للمزيج التسويقي التقليدي والموسع مرتفعا وفي الخير قمنا بجملة من التوصيات لكل من عمال بنك البركة وكالة قسنطينة من أجل تحسين المزيج التسويقي وأصحاب البحوث المستقبلية.en_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالبنوك الإسلامية، التسويق الاسلامي، الخدمة المصرفية الإسلامية، المزيج التسويقي الاسلامي.en_US
dc.subjectIslamicbanks, Islamic marketing, Islamicbanking service, Islamic marketing mixen_US
dc.titleمدى تطبيق المصارف الإسلامية لمفهوم التسويق المصرفي الإسلامي من وجهة نظر العملاءen_US
dc.title.alternativeدراسة حالة بنك البركة وكالة قسنطينة فرع – 402en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Business and management economics



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.