Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/136
Title: المعرفة الرقمية للمستهلك وقاية من الممارسات السلبية للتجارة الالكترونية
Authors: خالد, ليتيم
Keywords: التجارة الالكترونية، المستهلك الالكتروني، الجريمة الالكترونية
Electronic Commerce, Consumer Electronic, Electronic Crime
Issue Date: 24-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: ;03
Abstract: دف هذه الدراسة إلى بيان المتطلبات المعرفية التي تؤهل المستهلك لابرام العقود الالكترونية كاستباق تسويقي للوقاية من 􀄓 خر التطورات 􀏕 تمع وخلق جيل واعٍ 􀄐 خطر التجارة الالكترونية، والتأكيد على ضرورة نشر الوعي الثقافي الإلكتروني بين جميع أفراد ا التكنولوجية الحديثة. فقد يكون الشخص المبحوث عن حمايته هو الطرف الضعيف في العملية التعاقدية، وقد يعتبر الإعلان التجاري لتالي يتمثل حق المستهلك في الإعلام والتبصر؛ من خلال الكشف عن كيفية ممارسة 􀊪 الإلكتروني الموجه إلى المستهلك إيجابيًا، و ت، واستخدام المواقع الإلكترونية وبطاقات 􀊭 لطريقة الآمنة وحماية نفسه عند التعرض لخطر الاختراق وسرقة البيا 􀊪 التجارة الالكترونية الائتمان الآمنة، والتعرف على مختلف أشكال الممارسات التسويقية السلبية في الاقتصاد الرقمي وأشهر طرق الهجوم التي تتعرض لها التجارة الإلكترونية على غرار الهندسة الاجتماعية و الاصطياد الإلكتروني
Description: The purpose of this study is to identify the knowledge requirements that qualify the consumer to enter into electronic contracts as a marketing precaution against the threat of electronic commerce, and to emphasize the need to spread e-cultural awareness among all members of society and to create a conscious generation of the latest technological developments. The person to be protected may be the weakest element in the contractual process. consumer-oriented e-commerce advertising may be considered positive, and therefore the consumer's right is to be informed, by disclosing how electronic commerce is practiced in a safe manner and protecting itself from hacking and data theft, using safe websites and credit cards, and finally identifying various forms of negative marketing practices in the digital economy, including the most common attack methods of e-commerce such as social engineering and e-hunting.
URI: http://172.30.82.82:80/jspui/handle/123456789/136
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
119.pdf915,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.