Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1348
Title: بيداغوجيا المشروع ودورها في تنمية الملكة اللغوية لدى تلاميذ السنة الثانية ابتدائي
Authors: وصال, بودن , بودبابز فرح
Keywords: البيداغوجيا، بيداغوجيا المشروع، الملكة اللغوية ، السنة الثانية ابتدائي
pedagogy, project pedagogy, language faculty, second year of primary school.
Issue Date: Sep-2021
Publisher: university center of abdalhafid boussouf - MILA
Citation: تخصص: لسانيات عربية
Abstract: تهدف هذه المذكرة المعنونة ب'' بيداغوجيا المشروع ودورها في تنمية الملكة اللغوية للسنة الثانية ابتدائي حيث يتكون البحث من مقدمة وفصلين وخاتمة تناولت الفصل الأول مفهومالبيداغوجيا وأهدافها والمشروع وخطواته وبيداغوجيا المشروع ودورها في تنمية الملكة اللغوية، أما الفصل الثاني قمنا بتحليل كتاب السنة الثانية ابتدائي والمشاريع الموجودة فيه، وقمنا بد ا رسة ميدانية بطرح مجموعة من الأسئلة على الأساتذة حول المشاريع الموجودة في الكتاب ومدى فعاليتها في تنمية الملكة اللغوية لدى المتعلمين، وأخي ا ر توصلنا إلى نتائج تليها قائمة المصادر والم ا رجع المرتبة ترتيبا ألفا بائيا.
Description: This note entitled “Project pedagogy and its role in the development of the linguistic faculty for the second year of primary school” aims, where the research consists of an introduction, two chapters and a conclusion. The first chapter dealt with the concept of pedagogy and its objectives, the project and its steps, the pedagogy of the project and its role in the development of the linguistic faculty, while the second chapter we analyzed the book of the second year Elementary school and the projects in it, and we conducted a field study by asking professors a set of questions about the projects in the book and their effectiveness in developing the language skills of learners, and finally we reached results followed by a list of sources and references arranged in alphabetical order.
URI: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1348
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.