Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/133
Title: Consumer attitude toward electronic commerce risks
Authors: إلياس, بوضياف, بلحاج طارق
Issue Date: 24-Apr-2018
Publisher: Abdelhafid Boussouf University centre- Mila
Series/Report no.: ;03
Abstract: Consumer protection is a set of social and ethical controls imposed on all workers in the commercial sectors, obliging them to respect all categories of consumers and to provide goods and services to them in a proper and appropriate manner. In order to address the issue on the ground, we conducted a questionnaire to collect data from consumers, wholesalers and retailers. We used the Microsoft Excel 2010 system to formulate the relative percentages shown for the public's views on consumer protection from electronic transaction. We have reached the conclusion that the Algerian consumer heading to use of electronic commerce to deal especially with global markets, and the content of many types of products under this remains obsessed with frequency in the use of electronic commerce for the lack of confidence in the virtual world and the non-proliferation culture of electronic dealing in trade and generally with all its local markets from various sufficiency goods and services.
Description: حماية المستهلك هي مجموعة الضوابط الاجتماعية والأخلاقية التي تُفرض على كافّة العاملين في القطاعات التجارية، سلوب صحيح ومناسب. و بغرض معالجة الموضوع ميدانيا 􀏥 حترام كافة فئات المستهلكين، وتقديم السلع، والخدمات لهم 􀊪 وتلزمهم ت من الجمهور المكون من المستهلكين، تجار الجملة و تجار التج زئة، حيث استخدمنا نظام 􀊭 جراء استبيان لجمع البيا 􀊪 قمنا ميكروسوف ايكسال 2010 لصياغة الدوائر النسبية الموضحة للنسب المئوية المعبرة عن آراء الجمهور لأبعاد حماية المستهلك من التعاملات الالكترونية، و توصلنا الى نتائج تؤول الى ان المستهلك الجزائري يتجه لاستخدام التجارة الالكترونية للتعامل خاصة مع الاسواق العالمية و ما تحتويه من انواع عديدة من المنتجات في ظل هذا يبقى هاجس التردد في استخدام التجارة الالكترونية لنقص الثقة في العالم الافتراضي و عدم انتشار ثقافة التعامل الالكتروني في التجارة و الاكتفاء عموما بما تحتويه الاسواق المحلية من مختلف السلع و الخدمات.
URI: http://172.30.82.82:80/jspui/handle/123456789/133
Appears in Collections:Business and management economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
211.pdf934,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.