Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1269
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorبشرى, لطرش, ناموس بشرى-
dc.date.accessioned2021-11-09T14:34:46Z-
dc.date.available2021-11-09T14:34:46Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationتخصص: أدب عربي حديث ومعاصرen_US
dc.identifier.urihttp://dspace.centre-univ-mila.dz/jspui/handle/123456789/1269-
dc.descriptionTere were several studies on PARADOX in the literary and critical areas ; but the intrest in it has increased more in the contemporary literary studies thatis why we chose to be the subject of our research in the prose side so the memoir was namde :The paradox in The Stories Collection « priests » of Merieme Beghibegh. This study reveais the irony in previously named stories collection relying on the stylistic approach.The first chaptre is entitled : Mechanisms of sylistic formation were we revealed and explained the most important phenomena Intertextuality , Deviation and Paradox. The second chapter is entitled: Paradox Manifestations in The Stories collection «Priests» of Merieme Beghibegh we tried to extract as much as possible verble paradox, pictorial paradox and situational paradoxes. In the end we concluded that the writer has used successfully the art of paradox in the short story genre wich gave more beauty to the text and positif impact on the readeren_US
dc.description.abstractحظي فن المفارقة باهتمامات ود ا رسات عديدة في الوسط الأدبي والنقدي، وقد ا زد الاهتمام بها أكثر في د ا رساتنا الأدبية الحديثة والمعاصرة، لهذا اخترنا أن يكون موضوع بحثنا في الجانب النثري، فجاءت مذكرتنا موسومةً ب : المفارقة في المجموعة القصصية )قصص قصيرة جد اً » كهنة « ) لمريم بغيبغ .هذه الد ا رسة عبارة عن كشف لأهم المواطن والمواضع التي تجلت فيها المفارقة في المدونة محل الد ا رسة معتمدين في ذلك على المنهج الأسلوبي. الفصل الأول جاء معنونا بآليات التشكيل الأسلوبي بَيَّنَا فيه أهم الظواهر الأسلوبية من تناص، انزياح، ومفارقة، بالنسبة للفصل الثاني فكان موسوما ب : تجليات المفارقة في المجموعة القصصية قصص قصيرة جداً كهنة لمريم بغيبغ حاولنا فيه استخ ا رج ما أمكن من المفارقات اللفظية، التصويرية، الموقفية. ثم خلصنا إلى نتيجة مفادها أن القاصة قد وُفِقتْ في توظيف فن المفارقة في جنس القصة القصيرة جدا ما ا زد من جماليتها و قوة تأثيرها في المتلقيen_US
dc.language.isoaren_US
dc.publisheruniversity center of abdalhafid boussouf - MILAen_US
dc.subjectالمفارقة، كهنة، مريم بغيبغ، قصص قصيرة جداً، المفارقة اللفظية، المفارقة التصويرية المفارقة الموقفيةen_US
dc.subjectparadox , priests , Merieme Beghibegh , short story, verble paradox pictorial paradox , situational paradoxesen_US
dc.titleالمفارقة في المجموعة القصصية القصيرة جدا » كهنة « لمريم بغيبغen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Arabic language and literature



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.